I enter the world of public blog..

Finurligt va?

[Jag är inte den som kommer att lägga ut hela mitt liv på min blogg, glöm och dröm]

Vill egentligen berätta om min helg.
Den har anknytning med förra veckan där efter en break-my-will-förkylning gjorde mig utsjasad hela veckan, så i fredags skulle jag och J städa lägenheten (okej en etta, men det var en massa som skulle göras) och jag är ju perfektionist så jag ville ju ha alla hörn och kanter städade också.
Jag tyckte så synd om J, han försökte verkligen få mig på bra humör - men jag var beyond help. Det enda jag ville göra var att dra täcket över huvudet och dö. Men det fick jag inte.

Lördagen blev 10 gånger bättre, vi råkade vakna tidigt och myste i sängen. Sen duschade vi och började baka. Och ställa i ordning. När klockan närmade sig ett kom alla släktingar som skulle dyka upp.
Eftersom vi inte har en kaffebryggare stod jag och gjorde espresso/cappuccino á là carte. Det var skitkul! .. tänka sig, INGEN ville ha te ..
Det var jättemysigt att träffa syrrorna och pappa och Annika och Js familj, det var jättemysigt. Och lilla systerdottern var lika gullig som alltid. Hon var nog den enda som faktiskt åt frukt :) resten tog sig för av vårt enorma bull/kakbord. J hade bakat 40 st bullar, jag bakade förra helgen, sen gjorde han muffins och jag brownies.

Vi hade nog bakat för ett sällskap på 30 pers, i alla fall om man tänker sig kontorsmänniskor på möte :P

Min äldsta bror och hans fru (ovant att säga, de gifte sig den 25 sep) kom inte förrän kl 5 och då tittade vi på alla bilder från Japan och pratade. Js polare kom över och sen kom Aniela (hennes blogg hittar du här) och Martin också. Efter många timmar av sällskapande och pratande (utan riktig mat) bestämde vi oss att åka till Kungsholmen och äta pizza.
Jag, J, Aniela och Martin gjorde oss i ordning och drog till Medusa efter. Och jääävlar vad kul vi hade! Jag och Aniela dansade som fan till rockmusiken, även om vi inte hade en aning om det såg förjävligt ut eller inte :P
Öl, rock, bra vänner och roliga händelser - skööön kväll!
Jag och J somnade på tunnelbanan hem, kom hem vid 5 - efter en liten omväg till tåggaraget i Alvik.. hehe..

Nu är det bara 7 dagar kvar sen är det min födelsedag! Yeay, och dagen efter kommer Aye (hennes blogg hittar du här) hem från Barca!
TRIOFIKA!!! LÄTT, fy fan va kul det ska bli!

Ska bara överleva denna vecka, övningar och föreläsningar på KTH, APT ("ap-träff med jobbet") - möte, imorgon är det utbildning angående kvinnofrid. Sen har jag lovat att färdigställa mitt konstverk i fikarummet - med riktiga lösteer.
Kahls kaffe&te here I come! Men vad ska man ta för teer då? Tips?
.. ska nog ta mig en kopp med de Earl Grey deluxe och använda de nya kopparna från IKEA.

http://www.resatilltokyo.se/wp-content/tokyo1.jpg  Lånade bilden lite :)


Kommentarer
Postat av: Nella

Yay en till blogg att läsa:D:D Förut så kunde man inte komma in på din blogg.. hmm men nu kan man:D:D:D Hehe söt du e som vfisar min och ayes blogg oxå:) Skickat sms till dig emn inge svar än. Vi borde bestämma tid med Aye att fika. Jag har skrivit det i hennes blogg.. får se vad hon säger:D Skönt att kunna ha någon dag lixom:D Hon kommer ju ha jätte mkt att göra när hon kommer hem mend massa människor att träffa:D:D Lov e u<3<3<3

2009-10-05 @ 13:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0