Kriget mellan mig och diskbänken

Det var stopp i avloppet i köket i söndags och jag ville ha det diskat!
Then the story begins..

Efter rådfrågat kära mor så valde jag att - jävlar anamma - ta upp kriget mot diskbänken. Jag beväpnade mig med Yes-diskmedel och kokande vatten och bara pepprade det där äckliga avloppet!
Samtidigt som jag var hemmafruig och diskade upp, i badrummet..

När jag kände att jag pepprat ordentligt och att min motståndare hade givit upp så kände jag mig nöjd. Men för säkerhets skull tog jag pulsen på rören, genom att spola vatten och lyssna under diskbänken.
Den jäveln! Den valde att retirera, men lägga in nästa stöt! Jag hörde ett droppande!

http://content.expressen.se/blog/00/70/91/songbird/images/pipa.gif  Tagen från nätet.

Så min kontraattack blev att skruva upp hela skiten (bara plast), äcklades över de svartslammiga rörens insidor men hittade inget stopp någonstans. En liten vinst, men det var en större förlust.
Men jag tänkte inte ge upp så lätt, så jag skruvade ihop rören och fick offra en plastring. Jag vände på skruvmanicken för att det ens skulle gå att skruva ihop.
Vid det här laget insåg jag att om det funnits en gummipackning där hade förlusterna varit mindre. Men kriget är igång och jag kan inte ge upp nu, när jag är så nära upplösningen, så nära målet att få ett fungerande kök igen.

Jag har tagit in förstå-sig-påare som kan med mina uppgifter analysera problemen och eventuellt erbjuda en lösning. SKA VINNA DET HÄR KRIGET!
Clas Ohlsson kunde inte hjälpa mig, den första jag pratade med skrattade och den andra var långsammare än evolutionen.
Jag måste vända mig till andra konsulter, för råd och stöd, för jag vet att jag skall vinna...
Tills vidare är kriget på pause, en temporär lösning är insatt. Hinken.


Kommentarer
Postat av: aniela

det är fan sugit när de blir så. Martins badkar fyller alltid upp bara för att den är igentäppt:P

2009-10-27 @ 14:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0