PMS-kärring. (Observera att det är mina åsikter som framförs, och det är inte meningen att uttala mig kränkande om någon)

Japp! Snart är det dags för denna månads mardröm igen.
Den lilla snälla rösten i mitt huvud viskar: "Jag är ju faktiskt välsignad med kort mens, få smärtor och har det bevkämare än många andra"
Det spelar ingen roll, det är ändå jobbigt. Och nu har jag PMS.

Jag blir förbannad så fort jag ser gubben på andra sidan, äcklet, och hans jäkla sätt att bete sig. När han har lagt över arbete på mig (som bestämt sen tidigare, viskar rösten igen) och jag hittar ett avslag jag inte kan utforma så säger jag det till honom. Och han bara "hånler" och säger "men du kan ju skriva ett förslag så fixar jag det sen" - varav jag svarar - riktigt irriterad - "Hur ska jag kunna skriva ett förslag till något jag inte vet något om?!".
Man kan tänka sig att konversationen avslutades där.

Men NEJ! Äcklet säger igen "Men skriv ett förslag så.." Jag avbröt "Jag kan inte skriva ett förslag på något jag inte vet något om, så du får ta det" - förbannad jag blev alltså.

Och imorse efter det hemskt långa frukostmötet så hade han - efter ett samtal från klient - tagit sig tid att gå in i ett ärende som ligger på mig och skriva ut en sida (och hämta från skrivaren som är en bra bit bort och lägga utskriften sedan på mitt bord) och dessutom skriva på pappret att det handlar om elkostnad. När jag frågade honom varför han inte kunde betala ut summan som fattades när han ändå var inne i ärendet - "Jag vet inte hur mycket det var.." - "Det står i journal, det står ALLTID i journal när jag skriver".
Funderar på allvar att ordna en voodoo-docka alternativt en mits med äcklets bild på så jag kan bokstavligt talat ge igen fysiskt.

Var får man hjälp med anger management i Stockholm?? ber den ömkliga lilla rösten som gömmer sig.

Ja ä änte bitter. Men snart blir jag det.

MEN! HAHA! Jag kan glatt ge igen!! Hahaha!
När jag kokande gått iväg för att skicka iväg de där avslagen stod en kollega där - som arbetar på samma sätt med sin ekonomihandläggare (gillar båda två - btw) så jag frågade honom (han är homosexuell och är skitrolig) hur de arbetade när det gällde avslag.
Han blev lite chockad när jag sade att jag gör avslag för andra saker också - han berättade vilka avslag som han själv inte gjorde. Jag gav honom värsta flinet och sade bara "Bra". Och gick.
(Han är medveten om äcklets beteende, likaväl resten av enheten - så han garvade när jag glatt gick iväg igen.)

HAHA! Vad skönt det är.

När kan idioten få sin nya position och försvinna?! utbrister den lilla rösten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0