Lång långfredag och ett tomt glas för mycket

Ingen alkohol än, men trots att det var ledigt idag så har jag inte fattat det.
Har drabbats av akut nedstämd självkänsla och J skapade en kycklingwok som fick mina ögon att tåras och gommen att brännas - han gillar jalapeños. Liiite för mkt.

Nu har jag fått oväntad ensamhet såhär på kvällen och är fruktansvärt uttråkad. J drog till sin kompis som väntar besök från Göteborg och behövde lugnas lite. Jag har ingen aning om när tjejen kommer, men men. Får väl hoppas att hon tycker att min pojk är i vägen och hintar om det så han får komma hem. Usch, är jag alldeles för ego nu? Äh, då får jag vara det då. Är ju trots allt ensam hemma nu.

Spotify är på, med playlist med de band som kommer till Sweden Rock i sommar. Flinade lite (trots nedstämdheten) åt Sabatons låt Ghost Division, då förra året när de körde nationalsången så fick de knappt lämna scenen för publiken var så på topp. Sen tänker jag på min kompis Anna ("Kråkan") när jag hör Sabaton, dels för sommarens nationaldagsspelning men även för hon är helt enkelt en sån som diggar Sabaton. :)

Blääh, jag vill inte vara ensam! Varför följde jag inte med J då? Dels för nedstämdheten, dels för att jag ville duscha först (o de visste jag J inte skulle "hinna" med).
Btw, det tomma glaset - det var vatten i.

Hoho!

Jävla skit alltihopa! Får leva snålt, kan inte varken köpa mat utan att räkna slantar eller ens gå på bio med min pojkvän eller gå i butiker - för då kommer jag utan tvekan hitta ngt jag vill ha och inte ha råd med det. Ursäkta klagomålen, men dessa är riktade mot mig själv och ingen annan.
Det är ju trots allt jag som har satt mig i den här situationen, lilla otänksamma Bea.
Smart att köpa biljett till Sweden Rock, till Barcelona, till Sonisphere Festival OCH Japan - för att lyckas spara ihop tillräckligt med slantar för att ha råd med allt. Men okej!

Jag kan leva billigt, klart som fan! *samlar positivitet, avbryt ej*  Det ÄR ju värt det. Jag vill ju göra alltihop, men oväntade utgifter är nageln i ögat. Planering är A och O.

Dags för lite sanningar:
- jag ska gå ner i vikt så jag lyckas bättre i nästa tävling (SM)
- alltså, jag ska börja med Cambridge-kuren
- de närmsta två veckorna blir hårda, men sen är det gjort
- det kommer vara tufft, men värt det.
- sen kan jag ju dryga ut budgeten inför Sweden Rock! :)

Nej, nu med denna positiva känsla kan jag återgå till mina hitt-på-ings (doings) med glatt och lätt hjärta.
The truth have been told, now it's time for some enjoyment!

ps. är fortfarande lite freaked out över den dröm jag hade inatt. Det var nära, men jag gick inte över gränsen i det oväntade mötet.ds
Dagen innan var vi i Osaka på Universal Studios och gick upp kl 5. Dagen efter gick vi ut på kvällen och höll oss vakna hela natten. Det var varmt!
Ja, jag är skitfull här. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0