Godmorgon måndagsmorgon

Jag hade nästan precis kommit till jobbet, gjort en kopp te, startat upp datorn när jag får höra att det är vattenfall i korridoren borta hos en kollega. När jag går dit och ser, det bara FORSADE vatten!
Någon hade ställt ut två hinkar (egentligen soptunnor), och ett glas. Glaset fylldes på några sekunder. Vi letade upp städerskans förråd och lade ut använda moppremsor för att suga upp vattnet.
Yvonne sprang runt som ett rosa streck och försökte få tag på någon som kan fixa läckaget. Och i bakgrunden hörde vi borrljud från ovanvåningen.
Någon sprang upp och försökte hitta dem som borrade, medan andra hämtade ännu fler moppremsor samtidigt som andra kom och bara tittade på.
Vi får helt enkelt hoppas på att vi får några som stoppar läckaget, någon som kan moppa upp (städerskan brukar komma mellan halv 9-halv 10) så Linnea får komma åt sitt rum.

Vilken start på den här veckan! En måndagsmorgon dessutom.


(Man skulle kunna tro att det var såhär enormt, men bara nästan)


Kommentarer
Postat av: Daniel

Herregud, jisses läckage på en MÅNDAG!!! jag beklagar 1000 ggr om... ush!!!

2010-02-01 @ 15:49:10
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Victor

hahaha lugn och kön morgon ;)

2010-02-01 @ 17:42:54
URL: http://vipee.blogg.se/
Postat av: pelle

men fy satan! hur gick det med allt nu då? fuktskadad?

2010-02-04 @ 16:57:21
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0