Lördagen den 9 januari

Efter en skön hemmakväll på fredagen med lång härlig skönhetssömn, väcktes jag brutalt av min tränare som ringde och väckte mig. Vem har mage att ringa halv 12 en LÖRDAG?! :P
Skitsamma, jag slängde ner datorn i väskan tog med mig mackor och åt frukost på vägen till Tyresö. Mötte Anna o Eddie på Gullmars och sällskapade med dem ut till Micke.
Några timmar senare, efter att gott arbete med nya taidohemsidan www.taido.se så var jag på väg igen. Bella och Natha bjöd in mig till bio. Film: Paranormal Activity.
Jävla cp-film, jag satt och var skiträdd och tänkte "Det här kommer bli så läskigt, och det blir bara värre och värre!". Sen var filmen slut. Något störd över krossade förväntningar hörde jag Bellas och Nathas prat om filmen. Enligt pålitliga källor har den ena drömt mardrömmar om demoner.
Tur att vi gick ut på en öl efter ändå, hade varit lite jobbigt att åka hem ensam direkt efter.

Några öl senare, mycket härligt snack, ploppade det plötsligt upp en äldre (engels-)man som försökte få kontakt med oss. Jag kände hur Bella och Natha stelnade till och hoppades att de inte skulle behöva prata med honom. Så jag fick visa upp mina härliga kunskaper i språket och försökte vara vänlig nog att inte skrika nej och idiotförklara honom till varför han frågade oss om vi ville sätta oss med han o hans vänner.
Han försökte ju bara göra sin kompis Fredrick en tjänst, tyckte faktiskt synd om honom.

Hans kompis var en idiot, hursomhelst, för han skickade över mannen igen. OCH en tredje gång då Fredrick själv följde med. Jävla fegis.
Jag hade hävdat att vi hade en "girls night" vilket Fredrick vid detta tillfälle sa att även de hade en "girls night" - och jag jävlades med dem och frågade "Ok, so where's your wigs?". Varav männen blev helt ställda - vad fan säger bruden? Fredrick som var för full för att tänka klart, fick förklarat av sin kompis vad jag pratade om. Samtidigt som Bella, Natha och jag tjöt av skratt.
Det slutade med att jag sade "Hey guys, I'm trying to be nice here .." vilket fick dem att dra.

Trodde vi, en stund senare satt Fredrick helt plötsligt bredvid Natha som såg väldigt obekväm ut. "I'm not allowed to sit with my friends anymore so I thought I'd sit here" sade han när vi stirrade på honom. Eftersom jag började tröttna något rejält på honom svarade jag otrevligt "Yeah, you're not allowed to sit here either" vilket fick honom att gå. Igen. *suck*
När sista beställningsrundan var utlyst av barens bartenders och det började bli dags att gå ville Fredrick bjuda oss på drinkar. *suck OCH stön* Vi dissade honom i sann kvinnlig anda.
Efter en visit på toa, och tjejerna började gå upp, gav jag mig fan på att han skulle få höra vilken idiot han var. Så jag sade åt honom att öppna ögonen och drog en snabbgenomgång av kvällens .. "uppvaktningar" från dem. Visst, jag sade det med ett leende och vädjade till hans sunda förnuft. Fredrick hade vett nog att se lite skamsen ut, men bröt strax ut i sång för mig "Cause she's a jolly good fellooow" vilket hans vänner stämde in i.

Skönt att komma därifrån, drog Natha hem och jag och Bella till Medusa för att njuta en sista timme av musiken och sällskapet. Det var HELT underbart att få gå in där, snacka om nostalgi! Jag blev innerligt glad av att träffa Jorge, Andrés, J och Jonte igen :) Det är ju alltid härligt att träffa min älskling, men det var en sådan där glitterskimrande känsla av att träffa dem allihop där på Medusa.
Jäklar vad vi dansade! Jag och Bella dansade loss och hade det skitkul.
Efter pommes+vatten på mc donalds åkte vi hem och sov.

Härliga, härliga lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0