VÄRDELÖST!

När jag valde datum för medarbetarsamtal försökte jag välja en tid som låg nära vid tillfället (då jag hittade mycket jag ville diskutera med min chef om), men fick nöja mig med 1 mars kl 13.00.
Vid morgonmötet idag fick jag höra att min chef kommer sitta upptagen hela dagen med samtliga enhetschefer i något viktigt möte/utbildning.

Jag blev less, irriterad - jag har nämligen förberett mig mentalt att ta upp vissa grejer idag angånde om några kollegor. Och vad får jag det ombokat till? Nästa måndag kl 11. Okej, det ÄR bättre än den 15 mars.
Men en av de kollegor som jag vill diskutera med min chef gick förbi, och jag skjutsades ut för de skulle diskutera lite mer privat.

Det känns värdelöst, jag kan inte påverka min arbetssituation - men det spelar ingen roll om Eva-Lotta kommer anställa den nämnda kollegan, hon kommer ändå få höra mig och mina åsikter.

Diskussionen jag hade med Aye i lördags kväll när vi åkte från Aniela (TRIOTRÄFF med tacopaj! Yeaay!) gör sig mer och mer påmind. Det kanske är dags att åka iväg och testa att leva ett liv någon annanstans. Där solen skiner mer, människorna är gladare, det är billigt att leva - och man KAN leva.
Nog för att man kanske har en livsstandard som man ska vara nöjd med (som många önskar sig) - men det är nog inte tillräckligt för mig. Jag har tappat min positivitet och glädje.

Men nu ska jag till en massagetid som jag fick ta över från en kollega som inte hade möjlighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0