Change of plans

Orkade inte duscha igår, så jag tänkte att jag skulle iväg och gymma idag. Så imorse, yrvaken, packade jag väskan och hann komma ner till bussen (som tur nog var sen, fast det tyckte jag inte då) så kom jag på att jag glömt matlådan hemma.
När jag kom till Friskis var jag osäker på exakt vilken dag som mitt kort går ut, det var ju nån gång i februari förra året jag skaffade det. Och det "bad sound" kom när jag drog kortet, så jag bad henne kolla giltighetstiden för kortet. Det hade tydligen gått ut den 12 januari ! Dumt.. Värre var när hon skulle skoja lite och sa att jag "blev påkommen". Hon menar alltså att man ska gymma 2-3 ggr i veckan, eller något åt det hållet.
Det slutade med att jag duschade uppe på jobbet, det finns nämligen en dusch där inne på handikapptoaletten.

Grejen är att jag inte har råd den här månaden att skaffa friskiskortet, inte om jag ska ha råd att åka till Hong Kong utan att röra vid mitt "sista utvägen"-konto. Som i stort har bekostat flytten, min säng och inredning.
Och just nu har de jättebilliga tvätt- och diskmaskiner på Elgiganten. Blää, jag vet inte hur jag ska göra.
Vara "duktig" och ekonomiskt och spara ihop det på längre sikt - eller vara bekväm och tänka att min älskade Faster satte undan de pengarna för mig att använda - och disk/tvättmaskin är bra saker att ha .. ?

Jobbigt läge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0