Dan före svettaredan..?

Det är tidigt, det är fredag (äntligen!) och imorgon gäller det.
Hela veckan har jag velat ta tag i tiden och dra så den ska gå fortare. I måndags tyckte jag det kunde vara torsdag. Och nu är det fredag. Imorgon natt sover jag i min nya lägenhet. Tufft!
Och vad oroar jag mig mest för? Att jag inte vet vad för slags maträtt jag ska ta med mig till den kinesiska nyårsfesten hemma hos Kråkan och Eddie ..
Jag funderar på att göra en nudelwok med bas av ingefära, citron(-gräs?) och soja. Enkelt, blir mycket och antagligen ganska gott också.
Allt annat är ju fixat.. I och för sig oroar jag mig för att jag inte ska hitta mina betyg, så att jag inte blir godkänd för japanska-kursen..
Jag hoppas Aniela kommer över ikväll, hon verkade tveka lite - hon visste inte om hon ville sova hemma. Och jag hoppas verkligen att hon får låna Buzz av bror sin - det är sjukt kul å spela Buzz! Även om jag inte är den bästa på allmänvetande, så kan jag få in korrekta svar då och då :)

Vad var det jag skulle säga nu då ...?
Eller mja, vad ska man säga egentligen? Jag flyttar imorgon. Kan inte riktigt definera mina känslor, hela situationen känns verkligt overklig. Som att man står inför en storm; vet att den kommer och när, där man vet att det kommer blåsa rejält, det kommer att uppstå skador, men än är vinden loj och leker med lite löv på marken. Så känns det. Typ som lugnet före stormen, men inte riktigt på det ytliga sättet. Mer på ett djupare plan, där man vet att man står inför en enorm förändring; inget kommer vara sig likt efter, det jag ser varje dag hittills kommer inte vara där imorgon eller nästa vecka - jag kommer inte se det. Och vill man vara existensialist (eller vad det heter) så finns allt det jag inte rör vid, ser, känner lukten av eller andra sinnen - det finns inte.
Jaja, jag orkar inte filosofera mer över det lugn jag känner inför imorgon (kanske för att jag vet att det inte är idag?) - men lite nervositet finns där ändå.
Nu ska jag iväg och presentera mig för samverksansgruppen, som idag är förvaltningsgruppen - har inte riktigt koll på skillnaden än. Men men! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0