Filmhelg

I fredags, trots kaoset i trafiken, lyckades vi klara oss in till stan och vi i taidon gick och åt nudlar på Ramen Ki-Mama - det blev en jättetrevlig kväll med mycket skratt, knasiga bilder och mätta magar.
Efter restaurangen, de skulle tydligen stänga vid 10-tiden, gick större delen av gänget vidare till Shakespear Inn och tog oss en drick och knaprade på is, körde 5 sekundersmongo-bilder och skrattade ännu mer.
Annluis hängde med mig hem och vi tittade på Enchanted med tända ljus och filt i soffan. Filmtittandet fortsatte till frukost då vi kikade på Parfymen - den är så bra!
Annluis hjälpte mig att få ner några kartonger i källaren och smått och gott. Sen började min "storstädning" - det kändes så iaf. 83 kvm är mycket att dammsuga! Men jag fick iordning både det ena och det andra - så nu hänger mina kläder faktiskt i garderoben!
Jag mötte Bella, Natha och Jossan på pizzerian mitt emot Sköndalsskolan (alla vanliga pizzor för bara 49 kr) och sedan fortsatte vi hem till mig. Sex and the City samt uppföljaren tittade vi på. Sen var klockan plötsligt nästan halv 2, och tjejerna drog. Trevligt att se dem :)
Igår tänkte jag titta på Ratatuoille (eller hur det stavas) men min film är inte registrerad i vår region så det sket sig. Då blev det anime med Naruto. I november började jag om från början, för att se allt i rätt ordning, och nu fortsatte jag det. Skönt att somna lite då och då på soffan och bara njuta av att få vara ledig.
Jag vet att jag borde, men jag gick inte till träningen. Jag kommer inte gå ikväll heller, pga Alla Hjärtans Dag. Men ändå, jag måste ju kunna få vara lat och bry mig om mig själv ibland också.
Kvällen bestod istället av att J och jag köpte pizza och glodde på Kung Fu Panda - måste bara säga det .. fy fan vad Jack Black är bra! Så rolig film! ^^

Hade tänkt att gå upp tidigt, ungefär när J åkte till jobbet, så jag utan problem kunde åka hem tidigare idag. Så blev det inte, det tog mig 2 timmar att komma från säng till buss. Men som det ser ut nu på jobbet, så behöver jag inte oroa mig alls. Det är fortfarande lugnt, så jag flexar ut tidigare.
Nu ska jag iväg och äta lunch, tror det blir italienska Maremonte .. mm jag ska avnjuta en cola till också.
Får se vad de har på lunchmenyn idag iofs. See ya, dudes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0