Förvånas ibland av mig själv

Gah, jag är fruktansvärt okoncentrerad! Jag har någon skit kroppen, så jag har vaknat hela veckan med ont i halsen (som går över när jag piggnar till), svullna bihålor och snorig. Och jag åker till Hong Kong på måndag.
J frågade mig i måndags kväll hur länge passet måste vara giltigt efter resa - och vad jag vet är det 6 månader. Utifall något skulle hända och man kan inte flyga hem, typ. Vet inte varför det är så, men många länder har ju den regeln - annars får man inte komma in i landet eller något sånt. Så igår satt J på passmyndigheten och hoppades att hans nya pass ska bli klart innan resan, då hans nuvarande sträcker sig bara till 21 mars.

Okoncentrerad, fast det kanske inte är så konstigt när jag jobbade över 2,5 timme i måndags (gick hem närmre halv sju nånting) och så jobbade jag över igår också. På de här senaste dagarna har jag jobbat in 4 timmar och 15 min övertid. Sen i måndags. Och det är bara onsdag nu. Antagligen kommer jag efter den fackliga tiden idag gå upp till jobbet och jobba undan ännu mer. Jag förväntar mig få in åtminstone 10-15 ansökningar till. Linnea har asmycket att göra, det såg hon redan i slutet av januari att februari skulle bli en katastrofmånad.  Så, jag vill ju självklart inte lägga ännu mer till henne. Kompletteringar är lugnt, eftersom jag kan lägga besluten på förslag.

Saker jag vill:
» att våren kommer
» bli frisk - FORT!
» få mer pengar
» inreda lägenheten ordentligt!
» att vintern går och dör någonstans där det luktar illa
» hitta en klänning till syrrans bröllop i Hong Kong
» äta mina underbart goda filmjölksmackor jag har med mig till jobbet idag
» komma på vad jag ska äta till middag...?
» åka till IKEA och inhandla smått och gott
» att disk- och tvättmaskinen kommer!
» skaffa en söt liten kattunge! ♥

Saker jag inte vill:
» jobba
» betala räkningar
» vara sjuk
» vara på jobbet
» vara okoncentrerad/ofokuserad
» städa
» behöva vara vaken
» att tiden ska gå så jäkla fort (förutom när det gäller årstidsväxlingen)
» vara energilös

Skrattar lite åt mig själv, i lördags när jag tog det lugnt i sängen med datorn o J blev jag hungrig och frågade om J också ville ha nudlar. Så ute i köket fick jag ett ryck (typiskt mig) och istället för att göra nudlar, som går fort att laga och fort att äta, så ställer jag mig och börjar röra ihop filmjölksbröd och skickar in i ugnen.
Har aldrig gjort det förut - och det var helt underbart lätt och supergott. Jag höll till och med på att glömma göra nudlar ^^
Sen åkte jag till Fiskis och hade über-socker-fika hos Kråkan o Eddie. En och en annan whisky slank ner, av någon anledning kan jag dricka whisky numera. (Och tycka det är gott). Däremot var det inte SÅ kul att åka raka vägen till medusa - i vanliga vardagskläder (inte de snyggaste heller), och dessutom vara fattig. Två öl och jag var typ ruinerad. Jag vågar inte handla någonting, har fortfarande bara 58 kr på kontot. Kan köpa mjölk och havregryn, sen är det slutt! Tur att pengar kommer på fredag :)
Haha, det är första gången som jag inte har råd att köpa SL-kort innan lönen (brukar alltid ha massa pengar kvar i slutet av månaden). Så på fredag får jag åka på bussremsa till jobbet ^^ ska åka på remsa nu innan Hong Kong-resan dit jag behöver åka. Man måste ju vara ekonomisk! Tänker då inte betala för en vecka som jag inte  utnyttjar mitt SL-accesskort. Naah-aah!
Du som läser nu har väl fått läskramp vid det här laget, så jag tänkte befria dig nu. Men jäklar vad mina filmjölksmackor luktar gott!! En timme kvar tills paus.. Tjenare, kungen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0