Inflyttad och "klar"!

Efter några få misshälligheter under flyttdagen, gick allt annat suveränt. Det gick superfort, vi var klara redan halv 1 och då började vi dessutom halv 12. Sen väntade vi på pizza, och drack några öl.
Kvällen blev lite annorlunda än det var tänkt. J kom över och lånade utrymme i mitt källarförråd för säng och köksbord. Och efter det så var det ju duschning och iordninggörande inför den kinesiska nyårsfesten.
Mina dekorationer blev uppskattade, speciellt den som var en kanin :)
J mådde inte så bra, så det slutade med att jag åkte över till honom och sov över. Så inatt var första natten i lägenheten. Läskigt!
Nog för att jag sov, men jag är glad att J följde med - även om det blev att vi delade på mitt täcke (har mitt andra täcke hos pappa fortfarande, och tydligen mina andra två kuddar ..
Men hursomhelst, jag har inte orkat ta tag i varken det ena eller det andra än - dels för att jag kom hem (hehe jag kom HEM) till kvart över sju igår och då var det bara middag som gällde.
Jag är glad iaf att J bara har 10 min längre till jobbet än hemifrån Zinken, å 10 min gör ingen skillnad - egentligen. Men vi får se hur det blir på den fronten.

Jag har inte hunnit med att fixa någonting - inte ens städa. Jag dammsög av efter flytten, medan de andra låg i soffan och väntade på pizza. Jag måste gå på städrunda, efter jag har packat upp :)
Men det gör jag imorgon när jag har mer tid. Idag är det ju träning - och det bästa är att jag faktiskt hinner hem efter jobbet och sedan till träningen - och hinner äta emellan.
Åker hem 17:06, är hemma 17:16 - måste åka igen 18:10 till tärningen. Värre kan man ha! :)
Det innebär att jag kommer kunna ta ut mer friskvårdstid för min gymträning .. hm, det är ju skitbra! :)
Träna morgon, lunch eller eftermiddag .. Fiiina utsikter, kära vänner! ♣
Kollade när jag kan åka hem igen efter träningen, bussen går 20:51 från Hökarängen, sen är jag hemma till kl 21:00. Alltså... kom igen - det är så JÄVLA SKÖNT! Och med flextid på jobbet så kan jag komma insvansande kl 9 om jag vill, så då får jag sova länge! :)

Och nu när jag har så nära till jobbet/träningen hemifrån så har jag som förhoppning att jag ska hinna skicka upp bilder här på bloggen.
Men SÅ mycket har jag ju inte att visa, så det kommer antagligen bli rätt snävt med bilder ändå! :)

Jag har bokat in helgen redan, på fredag ska vi ut och äta ramen med Taidon, sen på lördag kväll kommer Bella, Natha och Jossan över och vi ska kolla på Sex and the City 2 (som vi skulle sett på bio förra sommaren, egentligen) och Hitta Nemo :)
J sa det som jag har tänkt, men inte riktigt vill erkänna - jag borde ha en större tv för mitt vardagsrum.. Illa!
Men det jag har nu, det får duga tills vidare. Tills en annan lön jag kan sätta sprätt på ≥.≤
Det får vara lite lugnt nu de första två månaderna, för det är ju bara 3 veckor kvar innan jag åker till Hong Kong ju! :) Måste ju ha pengar att spendera där! ^^

Jag vet vad jag önskar mig i inflyttningspresent..
» Kaffebryggare
» Äggkoppar - gärna med fat
» Batterier ?
» Diverse små dukar/kökshanddukar
» Kaffemal (så jag får färskmalet kaffe!)
» Löste (svarta och gröna, lista kan fås vid "begäran")
» Kaffebönor
» Chai-syrup - jag vill kunna göra chai-latte hemma! :)

Sen vet jag inget mer, men jag måste skriva ner det här nu.. eller medan jag packar upp och ser vad jag saknar.

Det är vad jag kommit fram till hittills.. Jag får uppdatera listan allteftersom! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0