Inte mycket friskare..

Äntligen fredag, och inte är jag friskare. Snarare sjukare, jäkla långsamma utdragna skit!
Såhär strax innan lunch vet jag inte riktigt hur jag ska klara en halvtimme till - är tokhungrig! Och när jag kom till jobbet undrade jag varför jag kände mig lite stel i nacken och i vissa muskler. Sen kom jag på det - ajustja, diskmaskin och tvättmaskin levererades ju igår!
Diskmaskinen vägde bara 38 kg, vilket innebar att den där jävla tvättmaskinen måste vägt dubbelt så mycket! FY FAN, vad tung den var. Är glad att J var hemma och hjälpte mig med skiten. Bjöd han på pizza efter ^^
Nu på förmiddagen är kära far i lgh och installerar dem, skönt att man har en kunnig och duktig pappa som ställer upp! :)
Var nära på att säga att mamma drog iväg me mig på värsta shoppingturen, men det var faktiskt jag som initierade till resan. Vi åkte till Biltema, Jula, Rusta och Jysk (Haninge och Länna) - sen var jag rätt snurrig av alla gångar av hur mkt pryttel som helst. Men hittade rätt bra saker :) Jag som inte skulle ha så mycket handlade för över 1300 kr igår .. Då kände jag mig dum, räknade på det imorse. Blev direkt orolig att jag kommer få en knaper månad. Tur att frysen är full av kött, och skåpen fulla av pasta och ris. Mat lär jag ha, men inte så där skitmycket pengar.
J berättade för mig igår att han flyttar tillbaka till Zinken efter vi varit i Hong Kong.
Fan, vad jag är hungrig! Är så sugen på att dricka en stor kopp chai-te (med massa socker) och på woken jag köpte igår (phad thai med tigerräkor), jag kan lova att nudlarna var al dente! Jag tror jag behöver mer skaldjur och fisk, eftersom jag helt plötsligt har värsta suget efter räkor. Iaf käringöbakelse! Såg att Lidl hade billiga räkor just nu, ska passa på att köpa några påsar och sen kan jag frossa i käringöbakelser! ^^ mm, käringöbakelser...
Idag ska jag möta upp Aniela i centrum, sen ska vi handla lite dricka (och jag mat) och dra vidare hem till mig sen. Ska bli spännande och se hur jag lyckas med storstädningen när jag inte är helt 100% och om soppan imorgon blir god :) Justja, ska ta fram recept också ! ^^

Önska mig lycka till på resan över halva jordklotet! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0