Lata skuldkänslor

Jag har inte varit på träningen på oväntat länge, har varit lat, det har kommit saker emellan och jag måste fixa grejer till lägenheten (typ kudde och täcke).
Det har varit mycket de senaste dagarna, eller egentligen sedan jag flyttade in.
Lathet och skuldkänslor, trist läge.

I fredags ringde jag och beställde disk- och tvättmaskin från Elgiganten. Det kändes rätt udda att beställa via telefon, har inte ens vart inne på någon butik än - och det kommer jag inte göra heller. De kommer nu på torsdag och levererar mina vitvaror (utan kostnad) och sen gäller det bara att få upp grejerna till lgh. Och jag betalar via faktura. Hur udda är inte det? Har skaffat två dyra saker utan att ha sett dem, eller träffat någon i personalen. Moderna tider ^^

Sista veckan på jobbet innan resan till Hong Kong. Var här redan 7:05 imorse och började jobba. Något hände nu efter lunch, jag har tappat stinget eller flowet. Men vilken god lunch mamma bjöd mig på - dumplings (4 veggie, 4 fläskfärs) nere på Sam&CO Sushi. Så otroligt gott! Fick mersmak, fastän jag blev tokmätt.

Jag ska prata med Saime om fackliga tiden nu på onsdag, om jag ska möblera om den lite. Dels så försvinner nästan hela morgondagen - info om kvalitetsutmärkelsen inne på Hantverkargatan och eftermiddagen går åt till ärendedragning och förberedande inför APT där vi redovisar för hur långt vi kommit med "Introduktion för nyanställda"-projektet. Om jag lägger ena halvdagen på fredag eftermiddag så får jag nog mer gjort, tror jag.

Undrar om jag kommer iväg till träningen idag, eller hur länge jag måste sitta över. Jag vill verkligen inte lämna några ansökningar till nästa vecka, när vi drar till Hong Kong (myyys). Utbetalningsperiod är inte kul att resa iväg i.
Nej, dags att pigga på sig lite och göra nytta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0