Snökaos *suck*

Jag tycker att jag borde förstått när J skickade sms imorse fem minuter efter att hans buss skulle gått, men jag sov vidare och orkade knappt gå upp.
Sköt fram min avgång till bussen som skulle gå 08.10 - och fick typ chock när jag klev utanför porten. SÅ MYCKET SNÖ!
Med snö till knäna, nästan halkat ända vägen ner i spagat så kom jag fram till busshållplatsen, när min gamla arbetskamrat Per gick förbi. Han berättade för mig att all busstrafik var inställd, jag ville inte riktigt tro på det - men insikten började sjunka in.
Jag ringde jobbet, meddelade att jag skulle få lov att gå och gick hem och klädde mig för en långpromenad.

DET TOG 45 JÄVLA MINUTER ATT GÅ! Och jag vet inte hur många gånger jag halkade, eller fick lov att kämpa mig genom oplogade gångvägar - det hade fan gått fortare att krypa. Tur att jag hade musik i öronen iaf.
Det var det enda som var bra med promenaden - var att jag hade musik, och att mina fötter inte blev blöta. (Fast de var blöta, bara det att jag inte kände det förrän jag bytte om på jobbet). Och jag hann med dagens möte kl 10.
Visserligen var jag väldigt produktiv och tänkte väldigt klart och tydligt - på det jag fokuserade på :)
Och jag är så trött nu, mycket frisk luft och långpromenad gjorde mig sömnig ^^

Jag ska ringa och fråga Micke sensei om ikväll, om det är så att bussarna inte börjar gå - om han kan tänka sig hämta mig i Sköndal och sedan så går vi hemifrån honom till Hökarängens tunnelbana. Det verkar alltid vara så att det kommunikationsmedel jag är närmast slutar fungera. Som vid andra trafikkaos - då funkar ju inte en enda tunnelbana typ eller väldigt restriktivt. "Bussar är bra, bussar kan man lita på. De kör ju vidare i alla väder" - JAPP självklart inte idag.
Men, det ska nog gå att åka iväg och äta ramen ikväll. Hoppas att SL fått igång busstrafiken tills dess..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0