Tisdag morgon

Stör mig på att Aye slutar blogga nu ett tag, jag vill ju läääsa. Jäkla hippie :P

Morgonen blev lite annorlunda än vad jag tänkt, Js mobil slutade ringa - så vi vaknade båda med ett ryck när mitt alarm gick igång. Tur att jag ändrade tiden igår kväll! Annars hade han kommit alldeles för sent till jobbet. Nu hann han med bussen som gick 20 min senare än den han skulle tagit - vet däremot inte när han kom fram.
Jag visste inte om jag skulle ligga kvar eller gå upp - så jag gjorde båda. Snoozade till nästa alarm, och gick upp. Tog en halvtimme tidigare buss och var på jobbet redan 07:20.
Och eftersom jag inte hinner varva ner på bussen, så är jag skittrött nu på jobbet. Märkte det igår med. När jag åker en halvtimme med buss så hinner jag gå ner i en slummer och piggnar till ordentligt tills jag kommer till jobbet. Nu när jag har 10 min hinner jag inte det - hinner sminka mig lite snabbt och sen sitta i 3 hållplatser till innan jag ska av.

Men jag skattade mig lycklig igår, jag kunde för det första ta det lugnt efter träningen (inte stressa iväg som en blådåre och typ skrika hejdå på vägen medan jag samtidigt ropar att jag inte vill missa bussen som går en gång i timmen...) och vara social. Det var en hel bunt med tjejer igår på träningen - ROLIGT! :)
Vi körde lite fys, lite hokei och ganska mycket benträning. Rumpan är öm idag, men inget annat - än.
Och efter träningen, så kunde jag gå bort till Hökarängen och ta bussen, hemma på 10 min. SÅ NICE.
Jag smsade pappa på väg till träningen och sa typ "Såg buss 815 nyss, tänkte på er" och han undrade hur det går för mig och så. Så berättade jag att jag hade hunnit hem efter jobbet, ätit och kommit tillbaka till träningen i tid - så skrev han "så det finns fördelar också" - jag tror han saknar mig redan :)

Jag är glad, det är flera som säger att de ska komma på min inflyttningsfest - det ska bli roligt! :) Nu har jag verkligen lite tidspress på mig att få i ordning hemma. Visst, jag åkte tidigare till jobbet för att kunna åka hem tidigare - så får jag heeela eftermiddagen tillgodo att packa upp ordentligt och börja städa rent.
Kommer nog ta ett rum i taget, alltså börja med det lilla rummet och ställa in skor och jackor på sin plats (ska komma på vilken plats också), lassa in sängkläder och andra tyger i något som blir linneskåp osv.
Måste ju storhandla också, mamma erbjöd sig att vi kan åka iväg till CityGross - tacksamt! Har varken mjöl, socker, (andra teer än de gröna japanska teerna J köpte till mig i julklapp -08,), margarin/smör eller något hemma.
Det jag har är en stor lingonsyltburk (som mamma kokat), ett paket mjölk, en oöppnad bregott, räkost, ägg och öl. Väldigt spartanskt och ungkarlsaktigt. But that's wrong.
Jag vill ju ha alla möjliga olika sorters såser (tabasco, taco-såser, sambal oelek mm) och andra smakförhöjare - massa fonder, jalapeños, feferonis mm. ALLT. Allt man kan hacka/skiva/hälla ner i en gryta, sås och det blir godare.
Gjorde köttfärssås i söndags kväll (middag för mig o J), och det blev matlåda måndag (samt middag), (till lunch äter jag resterna från ingefärs/citron-nudelwoken jag tog med till kinesiska nyårsfesten) till middag tisdag för mig och J. Så det räckte ganska länge! :) Skitbra, ska göra någon pastasallad på resterna av pastan J kokade när spaghettin inte räckte i söndags. Hmm, ska nog gå förbi Lidl innan jag åker hem :D

Hm, nu skrev jag sådär mycket som jag egentligen inte tänkte. Men nu vill jag ha en kopp te - har fortfarande inte avnjutit teerna jag köpte i fredags! Nu är det dags! Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0