Måndag

Jag vill tatuera mig!

J ska tatuera sista delen idag, och det skulle vart kl 15.30, men blev framflyttat till kl 18:00. Jag missar det :(

Lunch med mamma, på favoritstället - Sam&Co Sushi - bästa misosoppan ever! Efter jag kollat ny bh på HM (julklappen sitter inte riktigt bra) så tog jag mig en fika på Espresso House.
En enkel espresso och tillföljande mörk chokladbit. Det var så gott att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen! :)

Koncentrationsnivån är noll och ingenting, jag vet knappt vad jag gör. Så blir det när tusen tankar flyger genom skallen på nätterna.. Jag har, i brist på arbetsvilja, tagit en paus och kollat lite grejer som jag vill ha på IKEA. Det blev rätt mycket .. Sånt som jag behöver, och sånt som jag "behöver". Väldigt roligt :)
Grejen blev bara den att sängkläder gick på dryga 1000-lappen (jag tror inte jag kommer behöva SÅ många olika sängkläder - till en början), och förutom sängstomme och sänghylla (inte heller akut) så förstår jag inte hur totalsumman skulle kunna bli nästan en månadshyra ...
Jaja! Drömma och planera är bra! :) ♥

Problemet är att mitt humör svänger från att känna lycka över lägenheten till ångest över att vara kvar i limbo - för jag bor inte hemma längre och jag har inte fått mitt eget hem - än. Snart, snart = frustration och ångest.
Idag sjöng jag och skuttade runt över att jag snart flyttar! Och igår kväll kunde jag inte somna - för jag tänkte och mådde konstigt över det här med lägenheten.
Men jag vet också varför - det handlar om att förändra tankesättet - det är en process. Det är ganska "finale" - jag flyttar faktiskt hemifrån nu - och förhoppningsvis för gott.

Snart ska jag iväg till min älskling, vi har inte setts sen i fredags förmiddag (det känns som om de vore en vecka sen) - då han var sjuk och jag skulle hem.
Men dagen är inte över på långa vägar, trots att jag åker från jobbet. Ikväll 18:30 är det träning (hoppas jag orkar, är inte heller frisk) och efter träningen tar det sin lilla tid att åka hem. Är hemma 21:45, om jag hinner med bussen från Gullmars. Vilket INTE är säkert. Annars blir det ännu senare..
Fritid? Näe, inte än på ett tag.
Nu är det 4 veckor kvar innan flytten sker. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0