Rastlös..

.. och så är det sista timmarna på ledighetstiden. Visst, tog bara 3 dagar ledigt, men långa långhelger är inget dåligt!

Okej - kort och gott:
- jag har köpt alla stora grejer till mitt nya hem (eller kollat ut de på IKEA - sängstomme saknas än)
- fått veta att min syster ska hålla i bröllopsfest i Hong Kong den 4 mars
- planerat in (och avsagt mig ifrån inflyttningspresenter, men bidrag till resan) att åka dit
- pratat med andra syrran och sagt att vi då åker tillsammans
- börjar förstå att jag måste börja ta hand om mig själv - på egen hand (det är på flera plan!)
- försöker hålla mig positiv, fastän jag inte vet vilken rumpsida jag ska sitta på - och jag vill bara iväg
- lite rädd, men förväntansfull att få mitt eget hem - time flies som en gammal vän till mig säger
- jag vill inte ha mer godis
- stör mig lite på att jag hellre vill köpa allt nytt, än att nöja mig med begagnat (inställning, inte realitet)
- vill och behöver socialt utbyte, men det blev för mycket idag på Mejas födelsedagskalas, så jag satte mig i mitt rum och väntade ut stormen och testade körkortsteori i mobilen. (Absolut första gången, o fick hälften rätt)
- saknar Aye och hoppas att hon har det så jävla bra! ^^
- önskar jag inte vore i kalla Sverige - när fan kommer våren?!
- funderar kring och om jag är redo för det nya kapitlet i mitt liv - eller om jag överanalyserar situationen igen
- önskar att min magmun inte var glapp, så jag surt i halsen slapp
- har kontakt med en gammal vän och hoppas vi kan ses
- är less på det mesta, och det är rotat i min rastlöshet
- vet inte om jag ska skaffa mobilt bredband och köra på den stilen, eller skaffa bredband hemma när jag flyttar hem (hajjar ni?! flyttar till MITT hem)
- kollat japanska-kurser och funderar på en alternativ framtid
- känner att det är verkligen dags att resa iväg någonstans

Varje söndag är det i Shibuya man ska vara, om man vill njuta av vad Tokyos ungdomar kan erbjuda - och just denna söndag var det traditionell dans - med trummor och dans och rop.
En vanlig söndag i Shibuya, Tokyo. Awsome! Och så råkade jag ta en suverän bild också.
I just loved it.

Promenad längs den glödheta stranden och avnjuter solnedgången, Odaiba i Tokyo.
Solnedgången från ön Odaiba, mitt i Tokyo, var helt otrolig. Vilket lugn!

Ja, jag saknar Japan. Hoppas jag o J kan börja läsa japanska snart!

That's it for today!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0