Jetlag och snurriga papper

Kom till jobbet imorse, efter att ha sagt hejdå till J - som idag flyttar hem till Zinken.
Alla papper var som kinesiska för mig (och jag kan inte säga att jag förstod något, trots att jag varit i Kina i en vecka) - jag förstod inte varken in eller ut. Då insåg jag att jag är rätt bra jetlaggad.
Det har hänt mycket under veckan i Hong Kong, tänker inte berätta om det här - inte mer än vad jag redan gjort hittills - resten får lov att höras face-to-face.
Alltså jag är typ illamående av jetlag, är trött, kan inte tänka rakt och orkar inte. Vet inte ens om jag kommer åka till J i eftermiddag och återuppleva resan via videorna han filmade där. Tufft att åka ensam.
Jag vet inte hur jag ska få något gjort idag. Det jag vill är typ att få det städat hemma, bjuda över några vänner på fika och (redan ha bakat för att) kunna bjuda på kanelbullar eller muffins till.
Det ligger fortfarande ett chips på golvet under soffbordet efter inflyttningsfesten lördagen innan vi åkte till Hong Kong. Sen vet jag inte vart det (fortfarande) gröna bladet kommer ifrån som gör chipset sällskap. Dessutom vill jag rensa kameran på bilder (det blev runt 400 bilder) och gå igenom allt igen.
Villl inte träffa vissa igen, vissa längtar jag efter, vissa saker önskar jag att jag kunde ordna i en handvändning - och vissa saker vill jag bara måla om situationen på.

Nu lunch, sallad och en köttbit - (och lite bea-sås) har SAKNAT sallad. Har värsta cravings för sallad. Hm, jag är nog rejält jetlaggad om jag märker att det snurrar i skallen fast jag sovit närmre 10 timmar inatt..

Kommentarer
Postat av: aye

älskade vän! verkar som att det var en intensiv vecka i hongkong! HÄRLIGT! inte konstigt att du är jetlaggad med tanke på tidsskillnaden och den långa flygresan, det tar tid att återställa sig! Försök att smita från jobbet tidigt och slänga dig i soffan med godis och te, det är min favorit medicin mot jetlag - och mycket siestor haha :D!

jag älskar dig! saknar dig! fortsätt blogga, det gör mig glad! <3

2011-03-08 @ 21:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0