Söndagssöndag..

Det var riktigt trevligt igår - först hittade jag två söta kjolar på HM som jag betalade med presentkort jag fick i julas. :)
Sen åt jag våfflor hemma hos J - skitgott var det! :)
Sen började problemen - dels så hamnade jag o J i en diskussion, dels så fick jag ett sms precis när jag skulle iväg o träffa Bella, Natha o Jossan - sen dog mobilen. Men jag åkte iväg ändå och stod och väntade vid Björns trädgård utan möjlighet att nå någon. Så efter en rundtur förbi Carmen (som Natha snackat om) så gick jag tilbaka till t-banestationen. Ingen där. Så till slut så frågade jag två tjejer som satt där om de kunde tänka sig hjälpa mig med att låna mig telefonen. De va jättesnälla och ställde upp.
Men där kom nästa problem. Mina nr satt i telefonen o inte på SIM-kortet. SÅ jag var körd ändå.
Jag åkte tillbaka till J och lånade laddare och ringde - de satt på undervåningen på Carmen! - vi bestämde iaf att mötas vid t-banan i Gamla stan.
Det var en jättehärlig kväll på 6 tunnan, jag drack mjöd - SKITGOTT - och blev ganska full. Tillräckligt för att vakna bakis idag. Fastän jag bara drack 3 mjöd och en starköl.
Jag klargjorde för Bella några saker som hon kommer kunna ta för givet, hade djupa diskussioner med Natha och mådde riktigt bra! Det var hur härligt som helst!
Och igår började jag första behandlingen av tandblekningen (hämtade den i fredags). Jag inbillade mig att jag såg skillnad, för jag såg inget egentligen. Det börjar först synas efter tredje behandlingen. Just nu sitter jag med dagens andra behandling - jag blir så otroligt törstig och torr i munnen! Det ilar inte, är inte öm eller nånting. Fast jag glömde egentligen bort att kolla vilken tid jag satte in den (ska sitta 30 min) och nu har jag nog suttit en timme med dem. Igår fick jag huvudvärk direkt efter en halvtimme - men då drack jag ingenting under tiden.
Men nu ska jag nog ta ut remsorna så att jag inte förstör något. Men min arbetskamrat som berättade om de här, råkade somna en kväll efter massa drinkar och vaknade upp några timmar efter med världens huvudvärk men utan andra problem.

Idag kom Fredrik, Jenny o ungarna förbi - jag bakade en äppelkaka och vi drack cappuccino och tittade på bilderna från Hong Kong. Jättemysigt. Och jag busade med både Kevin och Milo :)
Sen till middagsdags kom mamma över och vi gjorde en slags nudelsoppa med kyckling, isbergssallad och schallottenlök :) Skitgott var det! Väldigt mild mat, men god.
Men trots att det bara är en söndagssöndag så kom diskussioner upp, som jag inte är redo för - inte än, inte muntligt. Jag funderar väldigt mycket, men än är inget bestämt - det är inget som känns rätt - än.
Eftersom jag inte vet än, så låter jag tiden gå och låter hjärtat bestämma allteftersom. Tills dess har jag klivit bakåt ett steg och iakttar världen och försöker att inte känna mina ledsna känslor för mycket.
Väntar två veckor tills Aye är tillbaka i Sverige, sen tar jag för givet att jag kommer må bättre. Det kommer hända mer bra saker då.
Men nu får det vara bra för ikväll - ska njuta av dubbelavsnittet av Naruto och sedan krypa i säng.
Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0