Vaknade på fel sidan av sängen

Något stämmer inte riktigt.
Igår när jag kom hem - visserligen var det riktigt kul att vara med och utforma spelet (spelet var uppritat som "exempel" på stora papper) och komma med åsikter och kommentarer - men dels så var jag inte hungrig (vilket är ovanligt för mig) dels så kände jag mig inte ensam i lägenheten när jag kom hem. Det var ingen där. Obehagligt, sen hade jag svårt att somna. Det var precis som när jag var liten och trodde det var "monster" under sängen som gömde sig där tills jag somnat - så jag drog täcket upp till öronen fastän det blev skitvarmt.
Samma sak var igår - det hjälpte lite att prata med J innan jag släckte, men jag drog ändå upp täcket till öronen. Fick lugna mig själv med orsaker till ljuden jag hörde. "Ta det lugnt, det var bara tvn som knäppte." Några minuter senare "Ta de lugnt, det var bara grannarna som stängde en dörr."
Kanske därför jag vaknade upp med huvudvärk, har antagligen legat och spänt mig hela natten. Inte nog med det, jag känner mig lite halvsvullen i halsen.

Var ju sjuk veckan innan Hong Kong, men blev bättre under helgen. Så fort vi landade i HK så mådde jag bra, mådde bra HELA veckan och var utan problem - tills vi landade på Arlanda och vi satte oss på flygbussen. Då blev näsan täppt, mina bihålor svullnade lätt och jag kände mig deprimerad och sjuk igen.
Kände lite som att jag var allergisk mot Sverige.

Idag kl 15.00 ska jag ha medarbetarsamtal. Jag är inte ett dugg pepp inför det. Får nog dricka en kopp kaffe innan så jag blir mer positiv än vad jag känner mig nu.
Idag förstår jag varför folk dricker kaffe på morgon. Jag önskar mig en cappuccino - hemma. Igår när jag drack en till frukost blev jag pigg, positiv och glad. Jävla drog alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0