Att inte kunna andas

Det är skitvarmt i kontorsrummet, jag har ätit två mackor (fast jag skulle hålla mig ifrån kolhydrater så mkt jag kunde), jag har fortfarande en fet hög att hantera i pappersarbete och tiden bara går..

Måsten.. måsten .. måsten ..

Jag måste handla skor, mild fakebrännalotion till Aye, deo och bestämma mig om jag ska spendera några hundra på en förbeställd taxi på fredag morgon nästa vecka när jag flyger till Barcelona eller om jag ska våga mig på nattbussen.
Fick en ovänlig nyhetsflash imorse, kvinnans förbannelse är över mig igen. Visserligen förklarar det varför jag fick cp-ryck igår och, trots att jag försökte motstå, inte kunde låta bli att trycka i mig korvbit efter korvbit - eller att jag sedan slukade tallriken med (en liten portion) pasta och köttgryta med champinjoner och parmesan. ÄNDÅ - BLÄÄH.
Att ha ett mat"missbruk" är inte roligt. Att inte känna mättnad är inte heller roligt.

Nu måste jag tydligen också hjälpa min biträdande chef, eller snarare en kollega som gått via vår bitr. chef för att få hjälp. Jag har hört väldigt många som har fått hjälpa honom extra, utöver sitt eget arbete - och jag är så less på människor som får fortsätta jobba fastän de uppenbarligen inte klarar sitt jobb. BLÄH!

Och jag har 21 st, nej förlåt, 23 ärenden att hantera som ligger på mitt skrivbord nu. *suuuuuuuck* Det är väl nu man egentligen skulle ta en paus, lägga sig i lyxstolen och få lite massage en 25 min och koppla bort allt. Försöka tänka att "det jag inte hinner idag, hinner jag imorgon" eller ja.. på måndag.
Att vara den på den här enheten som handlägger flest ärenden börjar ta på mina krafter, ganska rejält. Att vara här kl 7 på morgonen hjälper inte riktigt lika mycket som jag önskar att det gjorde, bara genom att ge mig flextid att ta ut - sen. Sen när då? När jag har passerat stadiet för utmattning? BRA Bea.

Jag är medveten om att mina känslor just nu är inte knutna särskilt starkt i verkligheten utan till mina hormoner som förstärker min oro, stress och hunger - vilket leder till mer oro, skuldkänslor och nedstämdhet. Jag vet om det, men kan inte göra något åt det.

Imorgon ska jag och älsklingen gå på bio och se Clash of the Titans - det ska bli roligt.

Nu går jag och lägger mig en stund i massagestolen ändå. Hej svejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0