Alkohol till kvinnohål i alla hål vi tål, SKÅL!

Fredag:
Efter jobbet åkte jag raka vägen in till stan, mötte J på Hötorget och följde med honom till jobbet han sökte. Vi åt i Kungshallarna - DAMN YOU TACO BAR! - och när vi kom hem började vi städa. Annluis kom mitt i städandet (sorry, hunny) och mitt pms-humör var inte på topp. Efter att ha snabbdammsugit och snabbsvabbat hemma hoppade jag in i duschen. Sen öppnade vi vinflaskan och smuttade i oss det sura vinet medan vi spelade Ratchet&Clank.
Jonte kom över och han o J öppnade en 70is Smirnoff och gjorde Redbull&vodka. Efter vår vinflaska och en öl snurrade det tillräckligt för oss båda, medan J o Jonte hade slukat halva 70isen och fortfarande var på g. Sen däremot, när jag o Annluis inte orkade koncentrera oss på att spela och Jonte kom fram till att han var hungrig började vi höra hur han började sluddra. J sa inte så mycket, men såg fortfarande pigg ut.
När Jonte kom tillbaka från Mc Donalds fick vi varsin pommes och strax därefter tyckte Jonte att han inte ville spy i vår dusch - så han drog. Annluis stannade inte länge heller.

Lördag:
Vi gick upp, jag skrev Js CV, hittade en bild och åkte iväg till Js jobb och skrev ut det på ett blått papper. Efter att ha lämnat CVt på cafét åkte vi hem igen. Vid den tiden började min mensvärk verkligen sätta in, så jag orkade inte riktigt hänga med. J satte på Grey's Anatomy medan vi käkade. Jag försökte hålla mig vaken, men det var svårt. Orkade knappt hälsa på Jonte när han kom. Jag o Jonte satt och kollade flertal avsnitt av Grey's Anatomy medan J spelade WoW. Min krampaktiga mensvärk fortsatte störa mig kvällen igenom.
När killarna började spela Ratchet&Clank så orkade jag inte hålla ögonen öppna längre, så jag lade mig ned i sängen och somnade förstås. När jag vaknade upp inser jag att jag legat och dreglat över min arm och jag hade verkligen ingen lust att gå ut - eller att dricka överhuvudtaget.
Adde kom över och bar med sig sushi - som J o Jonte rynkade på näsan åt. Jag pallade inte med min mensvärk längre, så efter en Ibumetin gick jag ner och handlade min egen sushi. Efter pillret fått smälta och upptagits av kroppen tog jag en öl. Mådde mycket bättre sen.
Vi körde Guitar Hero och Jonte och Adde blev sura när det inte gick så bra .. så inom kort började vi spela SingStar. Det roliga är att vi bara har Disneylåtarna - och jag har nog aldrig skrattat så mycket när någon sjöng som när Jonte skulle sjunga Jasmin i "En helt ny värld"!!
Helt seriös sjöng han så ljust han kunde för att få till tonerna och när han kom till refrängen "En heelt ny vääärld. Som öppnaaar siiig..." så lägger han den manligaste rap du kan tänka dig och fortsätter och sjunga. Jag och J låg och vred oss av skratt!
Vi drog sedan till Göta Källare och varför Jonte tyckte vi skulle gå Götgatan söderut från Slussen är fortfarande ett mysterium. Jonte fick en drink uppkallad efter sig där - med vodka, Passoa, passionsfruktjuice och någon limesockerlag. På allvar så smakade det saft. Så gott!
När jag tröttnat på att vi satt och smådansade i soffan på ovanvåningen så drog jag med Jonte och dansade, J och Adde kom efter. När vi gjort ett tappert försök att dansa till en skitlåt gick vi in på schlagergolvet och började twista. J o Jonte dansade pardans till nån svensk gammal hitlåt.
Vi lyckades, med gemensamma krafter, att få upp Adde å dansa till slut. Sen fick J o Jonte infallet att spela lite blackjack och förlorade 140 kr på två givar. Adde som sagt nej först, skulle då visa hur man spelade. Och spelade bort 300 kronor på 2 givar han också. Oväntat blev det lite rocklåtar också, blandat med alla schlagerlåtar och gamla hits, så vi fick rätt kul ändå.
Humörsvängningarna gjorde sitt och jag lessnade totalt när klockan var halv 3, då ville jag åka hem - raka vägen hem. Men donken efter krogen är tradition. Adde försvann, J försvann och Jonte hade inga pengar på kortet - så jag klev in och fick betala. Hur fan kan fyra personers käk kosta 236 kr?! Stört. Skitsamma, jag ville hem men så höll de på och fjantade sig. Typiskt killar. När vi väl kom ner till tunnelbanan hade vi missat hässelbytåget med 5 minuter. Så 25 minuters väntan - Jippie.

Söndag:
Ville inte gå upp, ville sova några (många) timmar till, men delade frukost med J och satte oss sedan och spelade WoW. Efter ett tag började jag känna av spänningshuvudvärk, var helt stört stel i axlar, nacke och skuldror. Det blev bara värre och värre och när klockan var 16 gick jag och lade mig.
Hjälpte knappt, huvudvärken blev bara värre när jag klev upp igen - sen åkte vi till träningen i Gubbängen. Jag klarade inte av att vara med, så jag satt stilla och läste under deras träning och fick värre huvudvärk.
Efter att ha suttit på kina och väntat på mat glodde jag o J på Grey's anatomy medan vi åt. Jag började gråta till slut av huvudvärken och bad J att hjälpa mig efter jag duschat.
Gissa om jag blev less när jag kom ut ur duschen (typ bastu) och inser att J har gått och lagt sig. Sur, bet jag ihop och gick och lade mig.

Måndag:
Skittrött, mindre huvudvärk, mindre mens, skittrött och undrar hur jag ska kunna jobba hela dagen. *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0