BLÄH!

Det är snöoväder - IGEN!

Vill inte, vill inte, vill inte vara med längre! Var är transportalen när jag behöver en? En skinande cirkel av ljus som transporterar mig raka vägen hem, VART ÄR DEN?!
Jag orkar inte GÅ till tunnelbanan, det är för långt och alldeles för KALLT nu. Varför kunde inte SMHI ha fel den här gången för? När de lovar sol kommer det moln, när de lovar regn så kommer snö. Varför, varför, varför kunde de inte ha fel nu för? SNÖSTORM. Jippie.

Jag har nog aldrig varit såhär omotiverad till att arbeta, någonsin. Hela januari har gått i någon slags emotionell slowmotion, samtidigt som jag drabbats av vintertrötthet och äckel inför en kroppslig defekt.
BLÄH, bläh, bläh, bläh, bläh, BLÄÄH!

Och idag kom mailet, min bok har kommit till SF-bokhandeln. M-m-m-m-meeen jag som preeecis igår läste ut bok 4 om Jill och Deverry och började(=fortsatte) på bok 1 om Ayla!
Snacka om att känna sig snopen.
Trots det tänker jag trotsa snöovädret, trotsa snöhögarna i Gamla Stan och kämpa mig till SF-bokhandeln ändå.
.. jag kan ju alltid "belöna" mig med en chailatte på Espresso House mitt emot .. =D

Och idag har jag fått hjälpa kollegor med att rensa deras datorer till den 11 februari då vi här får våra datorer utbytta av staden, nu när vi går över till Volvo IT. Jag hittade även vart cookies förvaras i min "hemkatalog", så den är rensad. Jag är ju en av de som är fruktansvärt dåliga på att hålla koncentrationsnivån på topp i arbetet (om inte arbetet kräver för att det är utbetalningsperiod), så när jag snubblar så råkar jag (väldigt ofta) gå ut och surfa på internet. Typ blogga.
Hm, finns det några andra spår i datorn som visar på vilka sidor man varit på? Tänker att jag ska rensa cookies och "tidigare" så man slipper inspekterande ögon.
Hur ska några sådana kontrollanter, som fått i uppgift att kontrollera, förstå att jag arbetar bäst med olika sorters pauser? Sen kanske de tycker att surfa&läsa böcker är något man får göra på sin fritid, dvs hemma, och hur ska de då kunna ha förståelse för det? Nej, då blir det samtal med chefen.
Okej, okej, pauser med eftertanke - okej. Sure, inga problem, men jag kan kontrollera det.

Som nu till exempel, nu ska jag fortsätta arbeta. Då slutar jag med min paus.

Kommentarer
Postat av: pelle

Jag känner att... du inte är ett vidare fan av snön du ;)

2010-01-29 @ 20:22:04
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0