Fiskedamm och nya bågar

Eftersom jag har otur med tekniken försvann det jag egentligen skrev. Så kortfattat återberättar jag på ett ungefär det som försvann.

Igår var det fiskedamm på jobbet - hur ofta sker det liksom? Min chef hade tydligen aldrig varit med om det tidigare, fiskedamm på Socialtjänsten!
Jag och Eva städade bort julen från fikarummet, det blev jättefint.
Jag hade låg koncentrationsförmåga igår så jag passade på att köpa teer inför fikat kl 14.30 då vi skulle fira Marina som fyller 30 år på fredag. Hon ska till Riga idag, och kommer säkert att fira med att dansa på borden.

På eftermiddagen försökte jag ringa till Specsavers Optik, då de via sms uppmanat mig att boka in en tid - något om mina linser (astigmatism-anpassade). Så jag ringde, blev satt i någon slags telefonkö med konstig bakgrundsmusik och ett meddelande som spelades upp regelbundet - "Det är just nu mycket kunder i butiken, men vi gör vårt bästa för att hjälpa dig så snart som möjligt". Efter 6 min av den skiten gav jag upp.
Jag hade tänkt att åka från jobbet kl 4 och efter failandet med att nå optikern bestämde jag mig för att svänga förbi deras viktiga butik för att boka in tid, in person. Men det sket sig också.
Halv 5 gick jag och tog tunnelbanan hemåt, ringde på vägen och när jag var på tunnelbanan fick jag äntligen kontakt. Blev aggro när kvinnan förklarade för mig att jag ska boka in en tid för att de ska kontrollera hur linserna sitter och hur det går att ha på dem. De linser jag inte har fått än ... *suck*

Anledningen till att jag tänkt att åka hem tidigare var för att kunna ta det lugnt och varva ner ordentligt. Men icke!
Kortfattat: stordisk, matlag - oj, elen försvann, ner till ICA å köpa proppar, proppbyte, fortsatt matlag.
Men åtminstone blev J väldigt glad för maten, supergod köttfärssås med spaghetti!
Efter middagen, som han diskade efter, tog vi det lugnt och spelade WoW till det var dags att sussa.

Dagen blev väldigt bra ändå, trots vissa motgångar. Ajustja, i aggro-samtalet med Specsavers-kvinnan fick jag veta (redan på väg hem då) att mina glasögon hade inkommit! Så alldeles nyss var jag nere och hämtade dem.
Diggar mina nya bågar :)

Kommentarer
Postat av: Aye Win

åååh jag vill se bilder på dom nya bågarna! UPP UPP!

btw, fin blogg!!

2010-01-14 @ 21:24:46
URL: http://ayeone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0