Livet och allt det där..

Först och främst, gott nytt år!

Jag jobbar idag, andra dagen för i år och det tar emot. Värre igår, men när man ställer om dygnet pga nyårsfirande och kommer i säng kl 6 på morgon så går det inte riktigt att ställa tillbaka dygnet 2 dagar innan man börjar jobba :P

Mitt nyår sammanfattas i:
Middag hos Empie, farande in till Mosebacke, in på Slick (tydligen var det en hbt-klubb), Bella fick en rosa fjäderboa av en okänd sn(g)ubbe i rosa t-shirt, vi drack persikoöl, dansade till konstig musik, fotade Bella med två skitlånga transor som fick mig att tänka på Twister Sisters. Övergången från 2009 till 2010 blev ett kramkalas med mer skratt än prat och några pussar med tjejerna och massvis med roliga foton.
Del två av kvällen blev taxi (vi satt 6 pers i taxin) till Bromma och fortsatt festande med Bellas killes kompisar med mycket prat i köket, några indiskreta inbjudningar till ett bad i bubbelpoolen i källarvåningen, mitt och Bellas krig mot de andra tjejerna som redan var där om musiken. De ville lyssna på Carola, Linda Bengtzing, Whitney Houston mm. Vi sket i dem, tog över och lyssnade på en blandning av Brittan och Pantera - Walk. HAH! Hela rummet stillnade när vi satte på hårdrock. I LOVED IT!
Tunnelbanan hem 05:17 där jag fick trängas med diverse spyor och megastora skumpaflaskor. Klockan 06:00 sket jag i att J inte kommit hem än och gick och lade mig.

En annan del - jag ser skit. Visst, -1.00 i synfel är inte världens grej - men störande som fan. Jag har fått pröva på endagslinser (i love it) och jag var helt förundrad över att jag kunde se saker på så långa avstånd igen. Kändes som en helt ny värld. Den 29e december beställde jag nya glasögon hos Specsavers.
Så nu väntar jag med stora förväntningar på mina nya två par glasögon och samtidigt astigmatism-linserna.
Ska bli så härligt att slippa sitta och kisa för att se vad det är på tvn... (J köpte en 42" LCD-tv innan jul).

En tredje del - på söndag börjar ÄNTLIGEN träningen igen! Äntligen, jag har längtat! Det är dags att lämna det större jaget bakom mig och träda in i mitt mindre jag. Den övervikten jag har fått under höstterminen är inte okej och det ska BORT! Synd bara att brösten blir mindre .. :P
Sen längtar jag efter träningen för träningens skull, inte bara för att gå ner i vikt och storlek.
Med min januarilön ska jag investera i ett gymkort på Friskis&Svettis.

Nej, nu kissar jag snart på mig- gotta go now! Trevlig helg på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0