Minuträkning och saftiga päron

Klockan är nu 16:13 och det är 37 minuter kvar tills jag slutar. Jag har precis satt i mig två JÄÄTTEgoda päron från en päronkorg från ICA. Oväntat gott och saftigt.
Jag läste Ayes blogg precis - jäkla skitunge hon e! ♥ Med typ 10-15 grader gick hon på stranden i solskenet. Vad är det liksom?! Hon o sitt jäkla underbara Barcelona.
Det har gått ett halvår, jag saknar henne sjukt mycket (även om man vänjer sig lätt, alldeles för lätt), och jag har faktiskt inte riktigt förstått (nej, inte än!) att hon inte bor i Stockholm längre. Ens i Sverige. Främmande tanke.
Ändå har det startat en liten tanketråd hos mig som kommer ibland smygande.
Tänk om jag också skulle skippa allt hemma, lämna allt, och åka utomlands för några år? Jobba och leva någon annanstans. Typ Australien? Där jag förstår språket, dit jag vill åka, där det är varmt större delen av året och man kan åka till Golden Coast och typ surfa/bada/sola på julafton.

Nu är det 33 minuter kvar.

Snart dags att packa ihop - ska till SF-bokhandeln och köpa 2-3 st fler böcker i serien jag läser. Katherine Kerr har skrivit flertal böcker om landet Deverry. Häftig story. Vad jag har förstått är det ett 20-tal böcker :)

31 minuter kvar.

Jag glömde min klocka hemma idag. OCH att ta på mig örhängen. Och nu har jag inga glasögon på mig utan ett par astigmatism-anpassade linser - LÄSKIGA!
Det var två streck på dem och ett OK i mitten. Dessutom satte jag in dem uppochner!! Hahah!
Plus att de var jättetjocka! Kändes oförstörbara. Läskiga. Och jag tänker använda nästa par på söndag när det är träning och se om det gör någon skillnad eller om jag föredrar att använda de tunnare och billigare endagslinserna jag redan köpt.

30 minuter kvar.

Okej, det här är fjantigt. Jag tänker äta ett päron till, avsluta den här ansökan och avsluta och åka hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0