Solen är röd, avnjuts bäst med en god kopp te

Det är morgon, jag har precis ätit färdigt min frukost på jobbet och solen har precis stigit över trädtopparna. Den är blodröd, stark och vittnar redan nu om varmare tider.
Bäst är att jag avnjöt den med en otroligt god kopp Earl Grey De Luxe-te. Underbar morgon!

Det är dumt att börja läsa två bokserier samtidigt..
Jag är inne i Katharine Kerr's serie om Deverry, men fick veta när jag var på SF-bokhandeln i lördags att de inte vet när leveransen inkommer med nästa bok i serien (bok 5). 
Innan jag kom till SF-bokhandeln hade jag och J precis missat tunnelbanan så vi kollade loppisen på torget. Tror du inte att jag hittade hela bokserien om Ayla (Jean M Auels 5 böcker - Grottbjörnens folk, Hästarnas Dal, Mammutjägarna, Stäppvandringen och Nionde Grottan)?! Den serien som jag läste för flera år sedan då mamma införskaffade sista boken som avslutade allt.
Okej, jag VET vad som händer (men mitt minne är bra på det sättet - många delar liksom .. skalas bort) men har glömt bort väldigt mycket - så därför ska jag läsa dem igen! *glad*

Problemet är att jag inte läst ut bok 4 av Deverryserien, men i lördags började jag läsa bok 1 om Ayla. Och det är krock i mitt inre om vilken jag vill läsa.
J hade idén om att det är bättre att jag läser ut bok 4 i Deverryserien och sedan kan jag ju klämma in de andra 5 böckerna om Ayla innan jag fortsätter med bok 5 (osv.. det är mer än 14 böcker i serien..).
Men .. hallå? Jag VILL ju läsa om Ayla.
Fast jag vill ju också läsa om Jill i Deverry!

En sak i taget, som min pappa alltid säger. En sak i taget så hinner du med allt!

Vilket påminner mig om att jag måste börja jobba. Ska bland annat ringa till Försäkringskassan igen för klienternas räkning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0