Fredagströttheten är 100% installerad. Tryck på "Klar" för att gå vidare.

Klockan ringde, snooze. Klockan ringde igen, snooze. Klockan slutade ringa, jag satte om till nytt alarm. *riiiing* Snooze.
Tittar ut, halvdör av det grå vädret. Enda bra att snön från inatt har smält bort. Går runt hemma och bara tittar. Inser att jag vandrar i cirklar, gör en ansträngning och hoppar in i duschen. Tittar på klockan och förvånas att jag egentligen börjar cirka tio minuter efter. Orkar inte ens lyfta ögonbrynet, går och fixar frukost.
Tittar på nyhetsmorgon och typ dör lite av att det är såå tråkigt. Tar en till knäcke me skinkost på. Glor lite på "Jims värld" och suckar över att jag redan hade sett det avsnittet. Tar en till macka. Knäpper över till TV6 och ser ännu ett avsnitt av "Jims värld" och tänker att jag borde åka.
Ser ut en buss jag ska ta, inser att jag måste fixa med matlåda och ändrar mig. Tar en till macka och tar nästa buss.
Så kan det gå en grådisig fredagsmorgon när man bara vill sova vidare.

Jag kunde gått och tränat idag, men är inte helt kry. Jag kunde åkt till Farfar Pär och ätit gott med familjen, men orkar inte. Vill inte. Kunde åkt in till stan och tittat efter en liten whiteboardtavla att träna hiragana på.

Men jag orkar bara inte.
Det är som att det grådisiga vädret har sugit ut all glädje och givit mig något annat istället.
Så jag trycker på "Klar" och hoppas att arbetsprogrammet avslutas snart innan jag måste startas om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0