Cravings.

Jag är kvinna och jag har rätt att svulla!

Fick tokcravings och gick och köpte Marylands double choc chip cookies. Ville egentligen inte se baksidan med näringsvärdet, men kunde inte låta bli. So here it comes:

Näringsvärde (per kex):
Energi kcal = 54
Protein g = 0,7
Kolhydrat g = 7,3
Fett g = 2,5
Fiber = 0,1

Okej, jag vet att jag har ätit fler än 4 st .. Det innebär att jag har fått i mig mer än 0,4 g fibrer! Yeay, skitbra ju! ^^

Bara en fundering: varför heter det Marylands cookies när dem bara säljs i Norge och Sverige? "Maryland Cookies are exclusively distributed in Norway and Sweden by Bisca." De är dessutom kunglig hovleverantör till danska hovet.

Wikipedia: "The recipe for Marylands cookies were brought from the USA to the UK in 1956 and is one of the UK's best selling biscuits. Over 12 billion Maryland Cookies are sold worldwide each year. Maryland Cookies are not actually sold in any part of the USA but they are made in Britain."

Där ser man, men fortfarande - HAHA! Maryland finns ju i USA och så säljs dem inte ens där. Humor.
Sjukt, samt så finns det en lång lista på massa av deras produkter - hur gott vore det inte med Fudge Brownie Cookies eller Apple Cranberry and Cinnamon Cookies?

Nej, nu ska jag ge mig. Det sitter nog bra med en kopp te på det här nu ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0