Goddammit..!!

Jag som såg fram emot lunchen, såg fram emot att avnjuta det sista av min nudelwok vars sås baserades på citronsaft och ingefära med färsk zucchini, paprika, rödlök och minimajs och några kycklingbitar.
Jag som såg fram emot att få njuta av smaken av äggnudlarna, indränkta i hoi sin-sås tillsammans me citron/ingefärasåsen och lite soja.
Och vad händer?

Jo, jag är så hungrig att jag typ gapar och sväljer - och nu har jag jätteont i magen. KUL. Verkligen, skitkul.
Och jag vet inte vart jag ska ta vägen, jag vill bara att dagen ska ta slut så att jag kan åka hem och städa upp och njuta av mitt hem.
Pratade precis med mamma - om hon jobbar eftermiddag imorgon ska vi åka till CityGross och storhandla efter jobbet. Jag vill helst köra på den stilen att jag åker och storhandlar en gång i månaden, fylla på med konserver, torrvaror, fryst kött/fisk och sedan komplettera med färska grönsaker, frukt och mejerier. Enkelt och billigast.
Istället för att lägga ner 400 kr på en middag, som är över på någon timme (tänker på tacos).. eller som på min köttfärssåsmiddag i söndags - men då har det ju ändå räckt tills middag även idag. Det var nästan 8 portioner mat! Så visst, det kostade 50 kr/måltid (mindre egentligen då jag köpte olivolja, toapapper och frukost).

Nu någon timme senare har jag varit på hembesök med en arbetskamrat. Det gick inte så bra, för personen var inte hemma, så vi fastnade utanför porten. Men boendet hade inte funkat, så hembesöket behövdes inte.
Men det var uppfriskande med en promenad iaf :)
Har inte ont i magen längre, men är rätt trött. Tror jag börjar ta igen den konstiga sömnen de senaste 1,5 månaden då jag försökt ställa om till att jag fått lägenhet och hur jag ska hantera flytten. Jag gillar min säng, den är bekväm och kändes mycket mjukare inatt än igår natt.
Jag funderar på att gå ännu tidigare idag, bara för att jag har .. bara 18 timmar övertid att utnyttja. ^^
Skitbra! Då vet jag vad jag ska göra innan jag åker hem, sen kl 15.00 prick åker jag!
Puss å kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0