Mindre än ett dygn kvar..

Nu har jag varit nere och handlat nya teer för jobbets räkning. Bokstavligt talat ^^ Jag köpte:
» Masala Chai
» Earl Grey De Luxe (mmm me gusto mucho!)
» Grönt&Skönt
» Psycho Lemon
» Kärlekste

från Kahls Kaffe&Te-handel. Jag bara totalälskar den butiken! Både kaffe, te, choklad, sylter/marmelader och tillbehör. Antingen köper jag min tesil från dem eller så åker jag in till KaffeCompagniet och skaffar en därifrån - ska kolla priser först.
Sen ägnade jag en halvtimme åt att pula, fixa och trixa med etiketter, måtta upp och byta från burk till påse eller fårn påse till burk - och städa rent. Nu är vår kaffe/te-"buffé" ren och fin och ser inbjudande ut med påfyllt socker, teer och rena ytor. Dessutom lyser 4 färgade plastblommor från IKEA upp min lilla te-buffé. Mycket somrigt!

Jag märker att jag mentalt har tagit helg redan - vilket känns underbart (och lite pinsamt eftersom jag har fortfarande lite grejer att ordna) - och ska alldeles strax - efter att mina arbetskamrater som kommer från Bangladesh och Indien bjudit på indisk "eftermiddags"-mat uppe i lunchrummet - så ska jag skriva en "att göra-lista". Så fixar jag det NÄSTA vecka.
Hm, något säger mig att nästa vecka kommer bli väldigt uppbokad ..
Inte nog med att jag är med i arbetsgruppen för Introduktion för nyanställda, jag är dessutom medtagen i gruppen för Kvalitetsutmärkelsen (fint pris inom Stockholms Stad). OCH arbetsgruppen för Lönekriterier. Och utöver det har jag mitt fackliga uppdrag via SKTF (vår hemsida är det jag som har hand om).
Mycket händer, mycket måsten - men nu har jag fått massa saker ordnade i mitt liv (jobbet och boende) vilket gör mig glad, lätt om hjärtat och numer har jag otroligt mycket energi. Jag känner mig lycklig igen.
Mitt skyddande lyckoskal är uppe igen :) Där jag KAN ta allting med en klackspark, där jag KAN skratta åt jobbiga situationer - där jag KAN utmana mig själv och vara stolt över det!

Vilken HÄRLIG fredag det här är!

Lite ändrade planer, men det kanske är för det bästa ändå - istället för att köra Buzz med Aniela kommer jag åka hem, packa ihop allt, tvätta och sedan avnjuta kvällen med min kära far. Och så ska jag laga kinesisk mat - det blir nudelwok (kött har jag ej bestämt än) med ingefära/citron och soja.
Nu är det dags för eftermiddagsmat á la India! :)

TREVLIG HELG FÖR FAN! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0