Söndagen som försvann

Det var tokmysigt igår, förutom att jag var lite uppe i varv när både mamma o benny (m familj) kom tidigare, men sen var det bara helt mysigt. Det var en lugn stämning, jag njöt av att ha hela familjen runt mig, hemma hos mig och jag bjöd på kaffe (från den nya kaffebryggaren jag fick av pappa å annika).
Det var kul att mina arbetskamrater dök upp - Marina och Daria :) trevligt!
Efter att Meja och Lennon sprungit runt i hela lägenheten och busat, och åkt rutschkana på min tv-kartong inne i lilla rummet och bara med en liten kopp med potatis- och purjolökssoppa (me vitt vin i, mums!) och mitt hembakta filmjölksbröd så kan jag lova att vi var helt slut när alla hade åkt hem.
Inflyttningspresenter:
» kaffebryggare, kaffefilter och kaffe av pappa å annika
» vattenkokare (fick jag i tisdags av mamma)
» elvisp med både vanliga och degkrokar av hanna, barry me familj
» Jamie Oliver's stekpanna av mamma, fredrik, jenny m familj
» fina burkar och en Dalí-klocka av benny, carro m familj
» knivar från mormor o morfar
» kaffemal från sara, daniel o meja
» presentkort på Åhlens från marina
» två vackra koppar och en ljuslykta från daria o per

Men vi hade fruktansvärt roligt på kvällen ! Det var Aniela, Jonte, Bella, Yasmin, Annluis, Kråkan, Micke, Magnus och jag och J som hade fest :)
Jag har skrattat så mycket så jag har ingen röst idag! Fick ett kortspel "hur fan visste du det?" av kråkan ^^ det gav upphov till många skratt och vidare diskussioner.
Dels så visste jag (på en fråga gissade jag efter vad jag vet är vanligast) att det kostar 800 kr att urinera publikt, att könssjukdomen med små vårtor runt könsorganet och anus heter kondylom, att Försäkringskassans formulär (FK47.. nånting nånting) gällde bostadsbidrag mm mm.
Jag lärde mig att plushofiler är människor som tänder på gosedjur, att tidelag är när man utnyttjar djur för sex, att Klubb Eden är en swingersklubb i Örebro, att det finns klubbar för tidelag (och är legalt) i Danmark, att Linda Rosing sade "Nej, nu ska jag bli seriös och börja betala skatt" efter att ha varit utvikningsflicka.

Sjukt roligt, många drinkar senare så hade nästan alla gått - men det var några få som var ihärdiga kämpar. Dels så var det Magnus, som ringde "Ulrik" i den stora vita telefonen några gånger, dels så var det Micke (Sweden Rock-Micke) sen var det Aniela som drog iväg först runt 11 och drog och dansade med Jana för att sedan återvända efter lite flörtande med Micke. Dessa tre somnade på soffan, jag har en ganska rolig bild på de på mobilen. Jag visar en annan dag för jag orkar verkligen inte resa mig nu och fixa det.

Söndagen försvann, jag har typ hunnit göra detta:
» vakna
» ta fram frukost åt folket
» plocka bort flaskor och burkar
» ta hand om disken (dvs ställa in i diskmaskin, som nu fungerar)
» äta nudlar
» titta på naruto

Och det var allt. Jovisst, jag hann kasta in fisk i ugnen så jag o J fick middag. Och typ fått tuppjuck på tvättmaskinen. Det är sådan kraft i tvättmaskinen att den dansar under centrifugeringen. Det slutade med att jag skrek efter J som fick komma och hjälpa mig hålla fast tvättmaskin så att den inte skulle slita sönder slangar och sladdar från väggen. JÄVLAR säger jag bara, hur fan ska man få en sån stark tvättmaskin att stå stilla?!
1600 varv per minut kommer jag aldrig kunna tvätta med...

Jag har inte packat, jag har inte förstått att imorgon flyger vi till Hong Kong, jag har inte gjort ett skit gällande resan förutom slängt ut "sommarkläder" från resväskan och tömt den.
Det blir att gå upp tidigt imorgon och fixa inför resan.
Runt 14.30 ska vi möta upp Hanna på centralen för att ta flygbuss till arlanda. Jag ska växla pengar först också.
Eeh, jag reser till andra sidan jorden imorgon, DET är svårt att hajja..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0