Borde vara förbjudet!

Igår innan jag åkte hem så gick jag in och letade upp japanska-kursen jag och älsklingen pratat om att läsa. Nästa studieperiod börjar 21 mars. Skitglad skrev jag upp mig, efter många steg och förklaringar till varför jag vill läsa och om jag jobbar mm.
För att i sista skedet få veta att jag måste ansöka i min hemkommun (Tyresö), där jag är folkbokförd, och få det beviljat för att sedan skicka vidare ansökan till Utbildningsförvaltningen i Stockholm Stad.
OCH, jag måste skicka in en stämplad flyttanmälan från Skatteverket till dem också. För att styrka att jag bor i kommunen när kursen börjar.

Vilken jäkla tur att jag faktiskt SKA bo inom Stockholm stad när kursen börjar då! Det är nästan på håret! Sista anmälningsdag är 2 februari.

Så lite irriterad åkte jag hem och sov på saken - jag fick sova inatt! :)

Idag vid fikat ringde jag till Tyresö Kommun och fick prata med någon på C3L (Tyresös komvux) och diskuterade kring det här och jag frågade om det var troligt att jag skulle få det beviljat. Hon svarade blankt nej, och efter att jag blivit irriterad och ifrågasatt logiken i det så fick jag till slut veta om att det handlade om pengar. Skulle Tyresö bevilja att jag gick den kursen, så skulle de även få betala för det. Då hamnade saken i ett helt annat ljus.

Så, less, gick jag in och avanmälde mig från kursen. Sista anmälningsdag är 2 februari, avvaktar tills 1 feb då jag är folkbokförd i Stockholms stad igen.

Nej, ursäkta - men nu ska jag iväg på dejt med min pojkvän! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0