Lite gladare måndag

Okej, efter att ha ätit en suveränt god lunch så är jag lite gladare än efter gårdagens "bravader".
En lunch bestående av blandade ekologiska bönor, mozzarella, rödlök, tomat, champinjoner, avokado och keso samt ganska mycket olivolja och en uns med salt. Me likey!
Hm, jag har varit på jobbet nu i 5 timmar - och jag har inte fattat det än (skönt). Inga problem hittills, vilket gör mig nöjd, ansökningarna jag har att hantera är egentligen färre än vad jag skall ha. Men jag klagar inte - det är första månaden med mina nya socialsekreterare. Jag tror på ett bra år 2011!
Och den 26 januari (väldigt snart ju) så kommer jag att börja jobba fackligt! Eva-Lotta ville veta hur länge - och jag kunde inte svara. Jag berättade istället att jag sitter i styrelsen för en tid av 2 år - vilket verksamhetsår 2011 är det andra året. Hehe, som en politiker svarar. Svarar något, men inte direkt på frågan. Intresting ..

Jag läser en väldigt bra bok - "Nattvandraren" av Andrew Taylor - historien utspelar sig under slutet av 1700-talets England. En deckare (vilket inte brukar locka mig) som jag har fått. Jag vill läsa mer! Över en café latte eller chailatte!
Bild hittad på nätet - Nattvandraren av Andrew Taylor.

Men det är många timmar kvar, efter jobbet kommer jag att hjälpa till med vissa kontroller vi har fått i uppdrag att göra, sedan kommer jag att åka till träningen som börjar 18.30 i Gubbängen och därefter får jag åka hem.
Får se om jag får sova bra inatt, trots aktivitet sent på kvällen.

Jag planerar att börja med Cambridge igen, inför resan till Hong Kong och för att slippa köpa frukost :P
Vad ska jag köpa för mat vid första stora inköpet? Jag behöver ju typ allt, förutom vissa kryddor och teer! Justja, jag har en fryst påse från Lidl i frysen hemma .. med lite fisk och sånt. BRA! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0