Mardrömmar och bokade biljetter

Jag vaknade upp med bultande hjärta och skitförbannad. Drömde en hemsk mardröm.
Jag drömde att jag satt med J vid ett köksbord tillsammans några kompisar till Js kompis Max - två tjejer (den ena träffade vi på Sweden Rock i somras,  den andra tjejen har jag ingen aning om vem det var).
Jag drömde att den andra tjejen (låt oss kalla henne typ Ida) sitter och är lite finurlig, och lägger fram en smyckesask framför J, klumpigt så den råkar öppnas. Där i låg en förlovningsring - och hon bad att få prata med J ensam. Och eftersom jag fattade vad det handlade om blev jag så jävla förbannad.
Jag visste att J skulle säga nej och backa från henne, men vilken OFÖRSKÄMD KÄRRING! Fan, vad arg jag var! Och när jag pratat lite med J efter, och han sa att "Nej nej, jag sa bara sluta sluta", lugnade jag ner mig lite. Men det hindrade mig inte från att slå henne som fan när hon kom ut från toa.
Jag trodde jag skulle mörda henne. Och som alltid i mina drömmar när jag slår någon (har hänt 2 ggr, vad jag minns) så ser personen bara väldigt sorgsen ut och oavsett hur hårt jag slår - så händer ingenting.
Men efter de två (egentligen skithårda) slagen så skällde jag som en idiot på henne - och hon stod där som en liten (2 m lång) hundvalp och såg skyldig ut som om man kommit på henne med att kissa på golvet.
Sen vaknade jag.

Pappa och Annika åkte iväg på bio för en stund sen och såg "The tourist" - jag vill också se den! Men, jag ska ju iväg på Taido-möte idag kl 15.00. Så.. tyvärr!
Så istället gick jag in och bokade biljetter för mig och J till Hong Kong, efter ett samtal med Hanna. Vi valde att boka separat, trots allt, och hoppas på att när vi checkar in - att vi får sitta tillsammans.
Budjet - bra skit. Och deras samarbete med bokningsspecifikations-sidan är bra - jag kunde gå in och läsa om min resa i förväg - hur många kilometer det är, om det serveras mellanmål eller måltider, tider och vart flyget lyfter respektive landar. Superbra sida, faktiskt.
Nej, nu ska jag fortsätta min läsning av "Nattvandraren" av Andrew Taylor, som jag fick av Js familj i julklapp! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0