Min norska har kommit!

Wtf, kanske du tänker - men lugna dig lite så ska jag förklara.

Sms från SOVA-varuhuset kom igår - "din säng är redo att hämtas" - men de trodde jag skulle kunna hämta den redan idag - den 20 jan. Idioter - lön är ju nästa vecka..
Men sängen kostar ungefär lika mkt som jag får i lön, så jag måste till banken. Dyrt nu, ja - men sängen kommer ju att hålla i 15-20 år. Och den är JÄTTESKÖN! Det är en Jensen-säng (alltså NORSK).
Jag ska alltså idag till banken, fixa med överföring - sen kan jag bocka ännu en sak från listan.
Pratat med min kära svägerska Jenny, och frågat om hjälp med flytten - bärhjälp. Och sedan försökte jag locka med att vi ska röva bort dem - men Benny o Carro ska på MC-mässan på Fredriks födelsedag (29 jan) - så de kan inte den dagen. Men vi kanske kan ta det på söndagen istället.. hmm ska prata me dem igen.

Jag har även fått tag i fastighetsskötaren på Stena Fastigheter - en annan Jenny. Vi kom överens om att jag kan komma förbi nästa tisdag och hämta nycklar för att gå upp till lägenheten och kolla uttag för lampor och gardiner mm. Så att jag vet vad jag har att spela med innan jag åker till IKEA.

Jag hoppas att Rebecca inte åker snart till Australien, just nu är hon sjuk - men i och med att jag ska hämta köksbordet första veckan i februari.. Men det ska gå att lösa, hon sa att hon kunde lämna nycklarna till mig och Maria erbjöd sig att komma med. Jag tyckte det kändes lite konstigt "men du kan ta mina nycklar och hämta bordet när du vill" - men det är för jag är väldigt restriktiv med vilka jag tar hem till mig.

Nu måste jag se till att få lite gjort här på jobbet innan lunchen. Ska ringa de på SOVA och fråga om jag kan hämta sängen 1 februari.

Jag tycker att jag har det mesta planerat - nu är det bara bärhjälp jag behöver. Men 14 lådor, två bokhyllor går kanske rätt snabbt. Jag kanske inte behöver så många som bär. Men sen har vi ju Js saker också.. Hmm, ska prata med honom om det.
Men jag är rädd att jag har missat något, något riktigt viktigt. Flyttbil ska jag boka också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0