Solen strålar!

Min arbetskamrat sa tjugo över sju imorse "åh, det känns som om det blir en väldigt molnig dag. Vad trist" och när klockan närmade sig halv 9-9 så skingrades molnen och solen steg på en klar och ren himmel.
Nu skiner den på oss så det nästan är svårt att jobba (speciellt när det lyser direkt på dataskärmarna) - men framförallt för man tappar koncentrationen och drömmer om vår.
Jag mailade lite med en annan arbetskamrat som är inblandad i det fackliga arbetet - hon undrade om vilken tid ett möte skulle vara. Nog för att det är den 17 juni, men tid är inte bestämt än - jag tyckte hon var lite väl ivrig och kunde vänta till åtminstone april/maj - men mötet ligger vid slutet av dagen så att vi när vi är klara går för dagen och sedan åker vi iväg och äter middag och dricker lite vin tillsammans.
Solen för med sig tankar och längtan efter varmare väder, lättare kläder, längre dagar och mer glädje i vardagen.
Jag längtar efter att få sitta och njuta av solskenet på min balkong, med middag och dryck - på helger med ett glas vin/öl. Eller en kopp cappuccino från min espressomaskin :)

Nu är det eftermiddag, och jag känner att det är typ härdsmälta i min hjärna. Det har varit 3 långa dagar, dels för att jag kom hem tjugo i tio i söndags efter träning, jobbade över på måndagen och tränade sent och igår jobbade jag över till halv sju - och kom till jobbet tio i sju imorse. OCH jag har jouren idag. Complete meltdown. Och det är ändå 1½ timme kvar.. suck!

Det är en väldigt trött tjej som sitter vid tangenterna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0