Yes, jag vet hur tatueringen skall bli!

På en omväg råkade jag hitta ett ord jag inte visste betydelsen av - och kollade upp det - nemesis.
I bloggen jag läste handlade det om att bloggern ville slå sin nemesis - alltså hans värsta fiende. Och när jag kollade upp ordet visade det sig att det fanns en grekisk gudinna med namnet Nemesis, och hon var rättvisans gudinna - och en den som hämnades på många som gjort orätt.
Hon var "the distributor of fortune - neither good or bad".

För mig betyder hon den objektiva rättvisan, gentemot alla, och att få hämnas på dem som förtjänar det. Det är svårt att förklara exakt hur det klickade till och på vilket sätt och varför, men det känns rätt.
Jag känner igen mig i henne, även om jag inte går och hämnas på folk ^^ men snarare känslan för vad som är rättvist oavsett parti.

Nemesis, krigargudinna, tillsammans med banderollen "Balance" och hon håller i vågskålarna.
Kriga för rättvisa och balans, balansera livet med allt annat och att tatueringen kommer sitta nere vid ankeln innebär endast en sak. När jag fightas på mattan (taido) så utövar jag den hämnd som väntar :P

Läs mer om henne här! :)

The goddess of divine retribution. Nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0