Gladare onsdag

Dels så var det lugnt igår när jag kom hem - imorse var det ännu lugnare. Jag riktigt kände att jag var ensam - och det var SÅ SKÖNT!
Såhär i efterhand är det svårt att avgöra om det var fantasi blandat med rädsla för att vara ensam som stod mig upp i halsen eller om det var på riktigt. Idag och igår kväll kändes det ju annorlunda.
Mamma tyckte jag skulle försöka få reda på om "han" (närvaron) ville att något skulle uträttas innan han gick vidare. Men som jag sa till henne "jag vill INTE veta att det är på riktigt, det kan få vara en känsla jag har - och inget mer. Jag vill inte SE något, jag vill inte få BEVIS för att det är på riktigt" .. typ som om en bok ramlar ur bokhyllan och att det ska vara en ledtråd till vad "han" vill.
Då skulle jag packa mina väskor och dra till pappa på en gång. Sånt där skrämmer skiten ur mig.

Imorse sov jag lite längre än jag gjort tidigare i veckan och det kändes - jag är lugnare till sinnes och är gladare. Passade på att leta fram kläder som jag ska ha på Modellfabriken idag, när jag och Bella ska fotas kl 18.45. Jag hoppas att de inte tar så jäkla höga priser .. jag ÄLSKAR ju sånt där!
Och jag har med mig mina nyaste kläder - mestadels det jag köpte i Hong Kong. Och mina snygga skor (som jag knappt kan gå i) från Tokyo - Shibuya 109. Skitsnygga mockaskor med klackar. Kan du tänka dig att jag betalade endast 80 kr för dem?! De var på rea .. ♥

Nej, nu måste jag göra klart det sista här i facklokalen innan jag går upp och jobbar arslet av mig idag (folk ska ju få sina pengar innan den sista) - tjoho.. Har med mig både lunch och middag - kommer INTE hinna hem emellan jobbet och photosession :P
Nu när den skrämmande närvaron hemma inte är där (hoppas det fortsätter så) så känns det rätt skönt att bara ha sig själv att ta hand om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0