Känner mig duktig :)

Igår drog jag lite tidigare från jobbet, gick och handlade och kom hem i god tid - lagade mat - världens godaste pastaröra - och glodde på Naruto tills det var dags att gå till träningen.
Tror jag inbillade mig och var lite skraj i onödan, men jag kände mig mer mörkrädd och halvt-om-halvt icke-ensam. Så jag smsade J och sa det - kände mig ensam (fast inte rätt sorts ensam) och mörkrädd. ^^ Jag vägrar märka något mer nu. Vill verkligen inte. Gubbfan får gå vidare!

Snart är det lunch, jag visade upp min matlåda och lät Evelyn lukta. Hennes kommentar var "om du går ut ur rummet så kommer det inte finnas något matlåda kvar till dig". Det var SÅ gott tyckte hon ^^
Pastaröran - tagliatelle (med ägg), creme fraiche franska örter, rödlök, ruccola och rökt lax.

Men nu drog hon och Bettson (Elisabet som tipsade om tandblekningen) iväg för att gå på kurs, så jag får ha min matlåda för mig själv.

Bettson tyckte att hon såg att mina tänder blivit vitare, men jag såg inte ett skit. Och när jag frågade henne om det så förstod jag att jag gjort massa fel. Dels så ska man inte köra direkt efter man borstat tänderna (jag trodde det hade med de kemiska medlet att göra, att det skulle bli ilningar och sånt) - men det handlade om att tandkrämen skyddar tänderna fortfarande. Och att dricka vatten kan man, men jag drack verkligen hela tiden och misstänkte att jag råkat skölja bort tandblekningsgelen från tänderna.. Så nu, med de sista behandlingarna jag har kvar tänker jag vara försiktig. Göra det mitt på dagen istället (som idag, gjorde det på jobbet).

Och igår så var jag och tränade. Micke sensei körde på med oss, det var som svart och vitt i jämförelse med förra torsdagen (då körde vi lite Kali med Eddie, mest handtekniker). Igår körde vi både det ena och det andra, kan lova att hjärtat fick pumpa och lungorna flåsa.
Har än så länge inte så farlig träningsvärk, men det kommer väl sen :D Fast iofs jag ska till gymmet och träna mina problemområden idag å lite annat så det kanske inte blir så farligt ändå.
Kan du tänka dig att vi satt på knä, skulle därifrån (utan tår i) hoppa upp jämfota och hoppa över kompisens rygg. Väääärsta grodövningen! Och trots att jag blev trött, så hade jag spänsten. Till och med när jag gjorde flickis (bakåthandvolt) så gick det bra.

Nu såhär efter lunchen blev jag sötsugen och tog mig en bit mörk choklad - mmm... så gott!
Nej, jag ska försöka få lite gjort i eftermiddag så att jag kan gå avslappnad till Friskis&Svettis i eftermiddag! :)

Kommentarer
Postat av: aye

tänk om gubbfan vill göra dig sällskap och är där i gott syfte ? :)

2011-03-25 @ 17:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0