Övergivna barn

Hur tänker man när man lämnar sitt barn på socialen? Personen ifråga var tydligen förbannad över något och drog från besöket - och lämnade sitt barn på 18 månader i socialens händer.
Den lilla flickan satt tyst i över en timme och bara tittade runt på alla omkring sig. Nu för bara tio minuter sedan började hon gråta. Trots att hon var ledsen så är det skönt att veta att hon inte bara stängde av pga traumat.
Kan ju säga att när jag kom upp till jobbet så blev jag lite förvånad över att det fanns ett mörkhyat barn (trots olika nationaliteter på vår enhet har vi ingen som är mörkhyad) hos oss. Än mer förvånad blev jag när jag fick veta att det inte var någon i personalens barn utan en klients.
Jag erkänner att jag har svårt att arbeta nu. Dels för att flickan var jättegullig, dels för hur ansvarslöst hennes mor betedde sig.

Herregud, vad ska vår värld ta vägen?!

Kommentarer
Postat av: aye

känns som att barnets etniska bakgrund är irrelevant för det här inlägget.

2011-03-25 @ 17:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0