SM i Taido, lördagen den 8 maj

I lördags var det SM i Nynäshamn, Gröndalshallen och det var awsome!
Vi startade tävlingen med en invigninsshow där Oliver gjorde en hokei medan Hannah, Andrus och Natalie gjorde en uppgjord fight i samband med Olivers hokei - det blev jättebra!
Därefter släckte vi ned hela Gröndalshallen för minnesceremonin för Seiken Shukumine (grundaren av Taido) och hans fru som nu båda har gått bort. Samtliga deltagare fick ett ljus att placera på ett bord med en "sand-trädgård" för att hedra minnet av dessa viktiga personer. Det följdes av en tyst minut.

Jag ställde upp i hokei, jissen och lagjissen.
I hokei kom jag till final mot Elin M från Göteborgs Taidoklubb - jag fick silvret med mig hem! Jag undrar hur det hade gått om jag inte börjat med fel hokei.. Då hade hon nog fått hårdare motstånd :)
I jissen fick jag en spark mot mitt högra öga, chocken klarade jag, men jag tappade min kontaktlins! Så vi började leta runt på mattan där efter min lins. Det är nog första gången i taidohistorian där en lins blir utsparkad under en jissenmatch. Tack vare Hannes K så fick jag tvätta linsen och kunde fortsätta köra. Jag kom 4a totalt, Rosanna K vann bronset.
I lagjissen, efter diverse konstiga skeenden på mattan och diverse skador, lyckades jag i min sista match för dagen få två ebi geris rakt in i solar plexus. Första gången, bad luck - men andra gången? Bara pinsamt!

De senaste två dagarna har jag låtit min mor fotografera (dokumentera) det enorma blåmärket jag har på min rumpa, som kom av ett knä i fighten. Jag lovar att det är enormt! ^^

Nu får vi se hur det blir med tävlandet, och tränande för mig i höst. Någon gång efter september kommer jag bli kallad till operation för mitt ben, då jag har en förtjockning av ben (tydligen 6 cm lång) och mitt i den här förtjockningen (såg ut som en bula på röntgenbilden) sitter en liten benflisa.
... inte så konstigt att det har varit svårt att träna ordentligt, att ge ordentligt med kraft i sparkar exempelvis..

Nej, nu får jag se fram emot träningen på söndag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0